11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    bonestaak

Philips tv en netwerk

Ik heb sinds kort een philips 139 cm televisie, deze heeft ook een netwerkverbinding. Ik heb even geprobeerd om op de philips naar de mac te gaan, dat gaat, ik heb bij de mac even ter test even itunes iphoto en xbmc op delen gezet.
    Ik kom met de philips dan ook op de mac netjes, krijg allemaal mappen met namen te zien, (xbmc) niet de itunes of iphoto terwijl ik die op delen (zonder wachtwoord) heb ingezet.
    Toestel geeft gewoon aan kan bestanden niet lezen. tja geen .ts geen mpeg geen fli geen mp3 tja wat kan zo een toestel dan wel?
    Hij geeft aan dat je het media programma op delen in moet zetten, ja leuk dat doe ik dus ook maar mooi niets.

Wie heeft er ervaring met philips tvs?
    Uiteindelijk is het de bedoeling dat zodra ik weer een nieuwe qnap of synology heb om daar een mediaserver op te zetten.

Ik had ook al een 32 gb usb stick gekocht, ziet hij ook niet, er zit ook geen formatteer programma in, in wat voor formaat moet ik die usb dan formatteren?

Bijdrager
    Beech

Koop een Apple TV 3, heb ik eergisteren gekocht, nadat ik een tijd heb geëxperimenteerd heb met Twonkyserver, Airvideo en nog andere. Het werkt fantastisch, goede verbinding en menu’s met mijn iMac en Mac Mini.

Bijdrager
    Gerd

Heb zelf op mn mac Plex Media Server draaien die in verbinding staat met m’n Panasonic Viera tv.
    Speelt alles af qua video, .m2ts / .mp4 / .avi, maar geeft ook m’n iPhoto / iTunes Library weer.
    Werkt allemaal perfect.

Bijdrager
    J-P-H

Ik heb zelf een Philips-tv uit de serie 8605. Via wifi kan ik op mijn NAS komen en films streamen (ik gebruik mp4 en avi). iTunes en iPhoto is mij niet gelukt. Omdat de interface van Philips zeer traag is en alle films op een hoop gooit, gebruik ik een Xtreamer om films te kijken. Die pakt alles en is eenvoudig in bediening.
    Dus net als in bovenstaande reacties gebruik ik een ander apparaat en niet de voorzieningen van de televisie.

Bijdrager
    bonestaak

Ik heb de Qnap 419u dus de rackversie van de Qnap nas. ik heb met pijn en moeite op de qnap de media streamer (iets van twonky) aan de praat gekregen, dan krijg ik op mijn tv wel twonky te zien maar verder nog geen mp3, fli jpg of wat dan ook. Ik had ook even de itunes map naar de multimedia map van de qnap gekopieerd maar de tv ziet geen enkele file.

Hoe werkt dat dan met een streamer?

Bijdrager
    MBPuser

Ik heb ook een Philips (Ambilight 52″ PFL9703d) en na vele uren versleten te hebben aan bestanden leesbaar maken, verplaatsen enz enz bla bla heb ik een Apple TV gekocht en dat werkt perfect. Bespaar jezelf de hoofdpijn want Philips heeft volgens mij zijn uiterste best gedaan de netwerkmogelijkheid zo onbruikbaar mogelijk te maken. Voor die €109 voor een nieuwe Apple TV 3 bespaar je jezelf een hoop irritaties en tijd.

Bijdrager
    bonestaak

Ongetwijfeld, alleen voor mij is de koek op, Ik heb al een dure mac pro intel waarvan Apple nu zegt dat hij niet meer wordt ondersteund (10.8) of ik effe een nieuwe van ca 3000 euro wil kopen, anders een imac die ook nog ruim 1000 kost.
    Ik had al gehoord dat Philips niet met Apple zou werken, maar met een nas zou hij het wel doen. Ik heb dus van mijn laatste geld een 2e hands Qnap 419u gekocht maar ook deze wordt wel gezien maar er wordt uiteindelijk niets afgespeeld. Ik ga niet nog eens weer extra hardware aanschaffen. Dat geld is er gewoon niet. Ik had uiteindelijk voor de NAS gekozen omdat ik toch ook moet backuppen maar als extraatje zou deze ook gebruikt kunnen wordern (zie berichten eerder) om muziek of video te streamen.

Voornaamste was ook eigenlijk dat er voor mijn oude minder valide ouders de mogelijkheid was om gemiste programma’s op te nemen, er staat nu al een Sattelietontvanger die in HD kan opnemen maar ook die is al te moeilijk voor mijn ouders. En ja op verjaardagen was het gemakkelijker geweest als je de hele avond van muziek kon voorzien, maar voor een paar verjaardagen ga ik niet even een popcon hour van 300 euro neerzetten. Er was eerder al gezegd dat Philips niet met Apple werkt dus aan de Apple TV zou ik ook nooit gedacht hebben. Er werd eerder al in dit topic aangegeven dat een externe streamer het wel zou kunnen. Alleen was het dan wel fijn geweest als iemand dan eens aangaf hoe die streamer dan geconfigureerd moet worden zodat de philips dan ook de muziek en de films. foto’s etc afdraait.

Bijdrager
    MBPuser

Aan een Xstreamer ben je meer kwijt dan aan een ATV 3, vind dat niet echt een goed alternatief eerlijk gezegd, maar ik begrijp je punt.. Ik vrees echter dat je nog 1 keer je portomoniks open zal moeten trekken:wink:

Bijdrager
    bonestaak

Ja uiteindelijk wel, dan maar een paar maanden wachten maar zo een apple zit natuurlijk ook geen schijf in.

Ik heb uit die qnap (twonky media server) wel aan de praat gekregen maar ja, veel besturing zit er ook niet in, niet vooruit niet achteruitspoelen. Je kan een map aangeven en hij gaat aan de gang. Maar volgens mij zit er in die Apple ook geen schijf dus is hij dan toch ook weer afhankelijk wat hij binnen krijgt of zie ik dat verkeerd?
    Ik heb vroeger (ca 2 jaar terug) een AC ryan gehad, iedere keer als ik wat wilde spelen moest ik de mappen opzoeken, dus hij was niet echt intuitief. Ook vertikte hij om fli s af te spelen. TS deed hij niet. Ja volgens opgave wel maar mijn containers dus niet. Hoe zit dat met de Apple?

Bijdrager
    TheBigZ

Tip: koop een WD TV Live. Speelt zo’n beetje alles af wat je op je Mac en je NAS hebt staan, zonder geklooi met jailbreaks e.d.

Bijdrager
    mfduffel

M’n philips tv is een 9705h en m’n nas een qnap ts210. Op de qnap stond standaard twonkey media, heb later een nieuwe versie gedownload, maar toch werkte dit niet optimaal…mp3 prima, foto’s beperkte mogelijkheden (geen diavoorstelling, kwaliteit niet optimaal) films: het juiste filmformaat vinden (conversie met handbrake) was niet zo evident. Een externe hd of usb stick lukte veel beter voor films. Uiteindelijk een apple tv gekocht, en zeer tevreden: foto’s met diavoorstelling, probleemloos films converteren in handbrake, afspelen vanaf ipad imac of iphone…alleen afspelen van qnap moet ik nog even uitzoeken….

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.