25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    wmaat

Philips Net TV & Wi-Fi MediaConnect

Recent heb ik een Philips 42PFL7675H/12 LED tv aangeschaft en deze biedt de mogelijkheid deze draadloos te verbinden met je thuisnetwerk in combinatie met de Philips PTA01(soort WiFi USB Stick). Met Wi-Fi connect zou je media kunnen streamen naar je TV. Lijkt beetje overdreven naast de Apple TV Black, maar aangezien ik geen DVD speler meer heb, zou je dus een DVD-tje vanaf je compu direct kunnen streamen naar TV.

Ik heb de meest recente firmware voor de TV gedownload en geinstalleerd, allemaal zonder problemen. Ook de WiFi stick installeerd zonder problemen. Nu probeer ik Wi-Fi Mediaconnect te installeren, is het PC-ONLY!

Geen ondersteuning voor de Mac, knap waardeloos dus. Zijn er mensen die dit probleem herkennen en hebben zij er misschien al een oplossing voro gevonden?

Bijdrager
    katteman

Je TV kan geen bestanden op zichzelf afspelen.
    Je tweede probleem heeft te maken met DLNA-services http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Living_Network_Alliance welke Apple niet ondersteund.
    Zelfde probleem met de Philips BDP7500 (BlueRay-speler).
    Ik kan wel streamen vanaf mijn nas naar de BR-speler.

Bijdrager
    katteman

edit
    Ik kon wel streamen vanaf mijn nas naar de BR-speler.
    Na het uitschakelen van de speler, en terug aanzetten, vind hij mijn NAS niet meer. Weird
    Weet iemand waar dat aan ligt??

Bijdrager
    Pieterr

@wmaat: De zoekfunctie al eens geprobeerd?

Informatie over Mac en DLNA/UPnP

Bijdrager
    wmaat

@Pieterr: Constructief antwoord, maar geeft enkel meer vragen dan antwoorden. Inderdaad handig die zoekfunctie (werkt maar matig imo), maar dan moet ik eerst weten dat ik op dlnaupnp moet zoeken, wtf is dat, dat verzin ik toch niet als ik software zoek??

Kortom mijn vraag wordt: Heeft iemand wel software draaien op een mac ipv die van Philips zelf.

Bijdrager
    Beaglelover

Er is gewoon geen Mac ondersteuning, staat ook duidelijk op de site bij Philips:
    http://download.p4c.philips.com/files/p/pta01_00/pta01_00_pss_nld.pdf

Bijdrager
    bjorngra

Ik heb sinds kort de Philips LED 46PFL9705 en heb geprobeerd met TwonkyMedia. Muziek werkt prima, video en afbeeldingen (nog?) niet. Heb mijn Philips 3D Blu Ray verkocht en een PS3 gekocht. Meer voor minder geld. Daarbij werken filmpjes van de fotocamera wel. Ondertiteling en speelfilms moet ik nog proberen. Heb wel ergens gelezen dat Philips wel ondertiteling srt-bestanden accepteerd.

Inderdaad, jammer dat Philips geen OSX versie heeft.

Bijdrager
    Pieterr

@wmaat: Er worden een aantal (ook gratis) programma’s genoemd in het topic van Obi. Die zou je zelf eens kunnen proberen.

Verder heb ik zelf ooit een aantal (sommige gratis) programma’s opgesomd in dit topic:
    Coherence, EyeConnect, FUPPES, MediaTomb, SimpleCenter Premium, TwonkyMedia, XBMC Media Center.

Ik heb al eens eerder gezegd dat het met DLNA/UPnP maar langzaam gaat. Goede interoperabiliteit blijft een probleem.

Overigens: jouw Philips TV kan ook al flink wat formaten afspelen direct via USB. Zet maar eens een film op een USB stick (of schijf) en kijk of je TV die af kan spelen. Met iedere nieuwe generatie TV’s wordt het aantal ondersteunde formaten groter. Maar de TV’s blijven altijd achterlopen op de mediaspelers.

Bijdrager
    Hansi2124
    wmaat op 29 december 2010

dlnaupnp, wtf is dat, dat verzin ik toch niet als ik software zoek??

Google geeft mij o.a. deze link:

Informatie over Mac en DLNA/UPnP

Bijdrager
    wmaat

Bij mij ook, vooral als ik zoek op Philips Mac en dnla upnp

:cry:

Bijdrager
    Mac-Eddy

Beste werkt “Playback” in combi met Philips TV. Bij mij althans. Je hebt alleen geen subtitles bij je film.
    .Avi bestanden en .MKV.
    http://www.macupdate.com/app/mac/31698/playback

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    katteman

Overigens: jouw Philips TV kan ook al flink wat formaten afspelen direct via USB. Zet maar eens een film op een USB stick (of schijf) en kijk of je TV die af kan spelen. Met iedere nieuwe generatie TV\’s wordt het aantal ondersteunde formaten groter. Maar de TV\’s blijven altijd achterlopen op de mediaspelers.[/quote]

Dat kan niet. Je hebt altijd een speler nodig, dvd, blueray of een computer.

Maar bedankt voor de links

Bijdrager
    Pieterr
    katteman op 29 december 2010

Ik had het tegen wmaat.:smile:

Met zijn Philips 42PFL7675H TV kan het wel: zie pagina 34 in de handleiding.

Bijdrager
    Obi

Ik heb Playback (DLNA client voor de mac) draaien, en een Philips 40PFL7664H LED TV met een
    netwerk aansluiting. De TV is op het netwerk aangesloten. Als Playback draait, dan kan ik op de
    Philips TV -via het menu- “PC Openen” alle media op m’n mac benaderen.

Bottom line, als je een DLNA client op je mac installeert en gebruikt, dan wordt ook die ook
    zichtbaar op een Philips TV met netwerk ondersteuning, mits de TV op een netwerk is aangesloten.

Bijdrager
    Pieper

Obi Is jouw verbinding met een kabel via een router of ga je draadloos
    Heb je ergens instellingen moeten aanpassen (Mac of TV?)

Dank je
    Marcel

Bijdrager
    JJmac

Dit is goed nieuws, ben zelf al een tijdje aan het klooien met mijn Philips 9604, zijn hier meer mensen met de zelfde ervaring?

Bijdrager
    Sun0000
    katteman op 29 december 2010

Overigens: jouw Philips TV kan ook al flink wat formaten afspelen direct via USB. Zet maar eens een film op een USB stick (of schijf) en kijk of je TV die af kan spelen. Met iedere nieuwe generatie TV\\\’s wordt het aantal ondersteunde formaten groter. Maar de TV\\\’s blijven altijd achterlopen op de mediaspelers.

Maar bedankt voor de links[/quote]
    Inderdaad het afspelen van bijv. mkv bestanden vanaf een DLNA gecertificeerd apparaat via het netwerk gaat probleemloos. Vanaf een USB drive echter niet.
    Ook m2ts bestanden gaat helaas niet.

Bijdrager
    Mac-Eddy

Je kan wel degelijk filmbestanden afspelen via een USB stick in je Philips TV ingeplugged.
    Ondertitels worden alleen niet meegenomen als ze als los bestand bijgevoegd zijn.

Bijdrager
    Mac-Eddy

Ik heb zelf de Philips 9664

Bijdrager
    bjorngra

.srt ondersteund hij niet en zal hij ook niet gaan ondersteunen zegt Philips Support. Vreemd, want de Soundbar accepteerd wel .srt files. Waarom zoiets niet in een TV integreren. Typisch Philips.

Bijdrager
    katteman

@iedereen, heerlijke discussie.
    Mijn Philips is 5 jaar oud en kan dat (jammer genoeg) niet.

Bijdrager
    Pieterr

Er is veel veranderd de laatste vijf jaar….

Bijdrager
    MacEs

Een Philips medewerker zei me vandaag om tversity te proberen, een ander streamingprogramma. Ik heb het zelf overigens nog niet geprobeerd, ik probeer de Mediaconnect eerst met een pc te laten lukken.

Bijdrager
    bjorngra

Ik heb er een Apple TV aangehangen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.