One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPhone » Philips Hue lampen onbereikbaar

Philips Hue lampen onbereikbaar

Profielfoto van DosEquis

DosEquis op 18 mei 2017 #

Ik heb een stuk of 10 Hue lampen in huis. Bijna altijd zijn er wel lampen onbereikbaar via de Woning app, en bedienen via Siri werkt niet. Als ik de lamp probeer te bedienen via de officiële Hue app dan zegt de app ook “Niet bereikbaar”, maar kan ik de betreffende lamp wel gewoon bedienen. De lampen bevinden zich op slechts enkele meters van de bridge (mijn huis is niet groot), dus daar zou het niet aan moeten liggen. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 18 mei 2017 #

Helpt dit?

I had this happen to me except the bulbs were actually still responding. I just had the exclamation next to them that said they ‘may not respond’. To fix this I turned the power to the bulb off (or unscrewed the bulb), waited 5 seconds or so and then turned it back on. Everything went back to normal after that.

Anders ligt het wellicht aan de hub zelf (zorg dat deze overigens niet te dicht (> 1mtr) bij je internet router staat)…

Heb je een v1 of v2 hub?

Profielfoto van DosEquis

Ja, die had ik ook gevonden. Heb de lampen allemaal al eens van het stroom gehad, maar helaas werkt dat slechts tijdelijk. Op Google kan ik verder niet veel hierover vinden..

Ik heb een v2 hub.

Profielfoto van Waffle

Waffle op 18 mei 2017 #

Ik heb eigenlijk precies dezelfde problemen met mijn v2 Hub. Gezien de Hue-app wel werkt en de hub wel via de browser is te benaderen (en mijn geliefde Colors for Hue menu werkt ook) heb ik het idee dat het probleem in HomeKit zit. HomeKit resetten helpt net zo min als de hele hub resetten. Helaas.

Ik volg dit topic in ieder geval ook even.

Profielfoto van DosEquis

Goed dat je het opmerkt, ik heb HomeKit ook al eens volledig opnieuw ingesteld.. helaas zonder resultaat.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 19 mei 2017 #

Dan weet ik het verder ook niet, helaas. Blijft een vreemde zaak.

Profielfoto van Erik-Jan1970

Erik-Jan1970 op 19 mei 2017 #

Zou je de lampen misschien ook kunnen verwijderen via de Hue app en dan weer toevoegen.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 19 mei 2017 #

DosEquis op 18 mei 2017

De lampen bevinden zich op slechts enkele meters van de bridge (mijn huis is niet groot), dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Bij dit soort conclusies vraag ik mij af waarop dat gebaseerd is. Gezien de reactie van Waffle lijkt het mij eerder een software-matig probleem, maar bij draadloze verbindingen zou het signaal altijd een probleem kunnen zijn.

Ik zie in de afbeelding bijvoorbeeld ‘Achter De B…’ staan. Dat is vermoedelijk bank. Stel dat die bank een metalen frame in zich heeft zitten, dan zou die prima het signaal kunnen blokkeren.

Ik merk de laatste tijd ineens dat er in ons huis de WiFi moeilijker deed dan voorheen. En er is niets verandert aan de situatie. Ik vermoed een kanaal instelling die weer eens gewijzigd moeten worden. Maar wat ik wil zeggen is dat draadloze verbindingen soms rare dingen kunnen doen.

Na het lezen van dit topic, keek ik naar de uitpakpary. Zou David hetzelfde probleem hebben?:wink:

(Vanaf 1:22)

Profielfoto van DosEquis

DosEquis op 20 mei 2017 #

Zou David hetzelfde probleem hebben?

Dat lijkt inderdaad op hetzelfde probleem!

Over dit topic

Gestart op 18 mei 2017 door DosEquis

Laatste reactie door DosEquis

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?