11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans

Philips Hue hub overzetten naar HomePod

ik zou graag mijn Philips Heu bridge afschakelen en alle lichten en schakelaars overzetten naar mijn HomePod, om zo mijn Hue bridge te ontkoppelen, maar bij het uitschakelen van de bridge zijn alle lampen en schakelaars onbereikbaar.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door Night. Reden: Titel verhelderd
    Bijdrager
    TheBigZ

Dat is logisch. Hue gebruikt geen Wifi of Bluetooth, maar Zigbee.

https://en.wikipedia.org/wiki/Philips_Hue

https://en.wikipedia.org/wiki/Zigbee

Bijdrager
    Hans

<p class=”cite”>TheBigZ op 14 mei 2020 om 18:24</p>
    Dat is logisch. Hue gebruikt geen Wifi, maar Zigbee.

https://en.wikipedia.org/wiki/Philips_Hue

Nu zijn de lampen te benaderen via de Hue hub en via HomeKit, het moet toch mogelijk zijn die hup te verwijderen en enkel de HomePod te als bridge.

Bijdrager
    RW076

Ik Wiest niet eens dat dat ding al te koop was in Nederland.

Bijdrager
    KarelWillem

heu hup

Philips Hue Bridge. Of anders Hub.

De Hue Bridge zorgt voor de installatie en koppeling met de lampen.

Die kan je niet verwijderen dus.

En dat is geen probleem; het bedienen doe je verder via de HomePod.

Bijdrager
    KarelWillem

RW076 op 14 mei 2020 om 18:58
    Ik wist niet eens dat dat ding al te koop was in Nederland.

Je hebt ook zoiets als ‘buitenland’, en daar mogen wij ook gewoon kopen. .;)

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    fnk

Natuurlijk kun je ook alles vervangen door de Bluetooth versies, heb je de bridge niet meer nodig of de homepod.

Bijdrager
    Hans

<p class=”cite”>fnk op 14 mei 2020 om 19:37</p>
    Natuurlijk kun je ook alles vervangen door de Bluetooth versies, heb je de bridge niet meer nodig of de homepod.

Idd, met de nieuwe lampen moet het lukken, maar niet al mijn lampen zijn recent.

Bijdrager
    KarelWillem

Dus… de Hub blijft. Zo simpel is dat.

Bijdrager
    polansky

<p class=”cite”>Hans op 14 mei 2020 om 18:18</p>
    ik zou graag mijn Philips heu bridge afschakelen en alle lichten en schakelaars overzetten naar mijn HomePod, om zo mijn heu bridge te ontkoppelen.

Logisch!
    De hue bridge/hub is noodzakelijk voor de aansturing van de verlichting.
    Deze is feitelijk noodzakelijk om je verlichting aan en uit te zetten of om een schakelaar aan te sturen.

Je AppleTV of Homepod of iPad kan eigenlijk alleen verschillende homekit compatible apparaten met elkaar laten ‘praten’, maar daar houdt het mee op. Het is enkel een soort van verkeersregelaar, maar niet meer dan dat.

Bijdrager
    polansky

<p class=”cite”>fnk op 14 mei 2020 om 19:37</p>

Alleen via BT is de HUE isbehoorlijk gelimiteerd in het aantal lampen dat kan worden aangestuurd. Een gemiddelde woning telt 40 lampen, terwijl de BT versie niet meer dan 10 lampen kan aansturen zonder bridge.

Daarnaast kun je maar 1 kamer bedienen met de BT versie en NIET je hele huis.
    Spraakbediening is verder alleen mogelijk via ‘Alexa’ of ‘Google Home’.

Ook kun je de BT lampen (zonder bridge) niet combineren met andere ‘slimme’ Hue apparaten in je huis.

Bovendien vervalt de mogelijkheid met BT om middels Geofencing de lampen automatisch aan/uit te schakelen. Je kunt deze BT lampen (zonder bridge) dan ook niet koppelen aan je TV of andere entertainment apparaten.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 3 dagen geleden door polansky.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.