3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Bolster01

Perspectief in indesign?

In Indesign kun je via de ‘free transform tool’ vector elementen in beperkte mate in perspectief trekken alsook tekst. Mij lukt het echter niet om hiermee objecten in correct perspectief te trekken.Hiermee bedoel ik; als je in photoshop of illustrator iets in persperctief trekt kun je dat door elk van de hoekpunten van het geselecteerde object individueel te bewegen. In Indesign gaan die punten steeds 2 aan 2 mee. Waardoor ze niet naar een vluchtpunt kunnen toelopen en ik dus geen perspectief krijg in gewone tekst als zowel in Indesign geoutlinde tekst. Kan ik dat op een of andere manier toch perspectief toepassen of moet ik een bepaalde toetsencombinatie indrukken ofzo?

thx!

Bijdrager
    nookie

Volgens mij kan dat niet, omdat een tekst een bepaalde lettergrootte heeft. Als je dan iets in perspectief zet, dan verandert eigenlijk ook de lettergrootte. En dat wordt een beetje te moelijk voor Indesign ben ik bang. Op de manier hoe je het nu doet en je kijkt naar het resultaat, dan zie je dat de letters nog exact hetzelfde zijn t.o.v. elkaar. Dan snapt Indesign het nog steeds.

Als je de tekst in contouren zet, dan zijn het niet echt contouren a la illustrator, want ze staan nog steeds in een soort kader. Als je dat kader versmalt in hoogte / breedte, dan verschijnt dat plusteken dat er ”tekst” mist. Ook al zijn het contouren in Indesign. Ben bang dat je in Illustrator of desnoods photoshop aan de gang moet gaan.

Bijdrager
    Bolster01

Acht jammer…

Toch bedankt!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.