13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    olav

Persoonlijke webserver instellen

Ik heb in systeemvoorkeuren de persoonlijke webserver ingeschakeld maar hij is van buitenaf niet bereikbaar. Ik heb een e-tech modem-router en heb de poorten 80 en 427 in de router doorgeschakeld naar het in systeemvoorkeuren genoemde adres. Op http://192.168.1.100/~olav/ zou je dan een pagina moeten kunnen zien. Maar helaas.
    Wat doe ik niet goed?
    alvast dank,
    olav

Bijdrager
    KeKo

firewall staat uit voor je webserverpoort? krijg je een foutmelding oid? Krijg nu namelijk helemaal geen verbinding met wat dan maar ook…

Bijdrager
    olav

kokothebird, ja is ingeschakeld, zoals gezegd binnnen het netwerkje achter de router kan ik het wel zien. poort staat open, zegt shields-up!,

Bijdrager
    mr.Gadget
    ”olav”

Op http://192.168.1.100/~olav/ zou je dan een pagina moeten kunnen zien. Maar helaas.
    Wat doe ik niet goed?
    alvast dank,
    olav

Olav,

Ik ben geen expert, maar volgens mij is 192.168.1.100 een intern IP-adres (=LAN-adres) en geen extern IP-adres, oftewel het adres dat je van je provider hebt gekregen (=WAN-adres). Je kunt je WAN-IP-adres te weten komen o.a. met behulp van het programma MyIP (te vinden op VersionTracker).

Succes!

mr.Gadget

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

En je kan je eigen server niet zomaar bereiken via het externe IP-adres vanuit een computer in je eigen netwerk.

Om dit wel te kunnen moet je instellen dat je via een proxy het internet op gaat (dan kun je dus het externe ip-adres in je browser intypen)

Bijdrager
    olav
    ”PeterMeeuwsen”

En je kan je eigen server niet zomaar bereiken via het externe IP-adres vanuit een computer in je eigen netwerk.

Om dit wel te kunnen moet je instellen dat je via een proxy het internet op gaat (dan kun je dus het externe ip-adres in je browser intypen)

En welke ip stel ik dan in bij http proxy in systeemvoorkeuren?
    Of moet ik het in mijn router instellen?

Bijdrager
    PeterMeeuwsen

Nee, in je systeemvoorkeuren kun je je proxy-server opgeven…

Ik gebruik Planet, dus voor mij is dat proxy.planet.nl poort 8080 (Als je een andere provider hebt zal dat dus net iets anders zijn)

Bijdrager
    olav

kun je nu op 212.129.216.12/~olav/ iets zien?

Bijdrager
    Stof

Hij doet het. Alleen je flash-object is nogal stevig. :(

P.S. In de root van je server staat nog de default Apache pagina.

Bijdrager
    olav

Ik weet nog nmiet wat ik aan het doen ben maar in ieder geval doet ie ut. 8) 8)

Die apache pagina zie ik niet staan in webpagina’s in mijn user home.
    hidden??

Bijdrager
    Stof
    ”olav”

Die apache pagina zie ik niet staan in webpagina’s in mijn user home.
    hidden??

De html bestanden voor de root van jouw site staan waarschijnlijk in de folder /Library/Webserver/Documents/ .

Voor meer info over Apache draaien op OSX kun je het beste een bezoekje brengen aan Macdevcenter.

Bijdrager
    olav

Als ik nog iets mag vragen, ik heb nu in de router poort 80 open staan en de webserver in systeemvoorkeuren gestart en nu staat in “shields-up” poort 80 open.
    Dan is waarschijnlijk onvermijdelijk? En is dat een groot risico?

Bijdrager
    Aqua1

Als je wil webserven is het onvermijdelijk om een poort open te hebben staan. Het is niet gevaarlijk. Je zou (als je beperkt toegang wil leveren) een andere poort kunnen openzetten.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.