15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    macb

persoonlijke tekst in jpg mail

Hoi, ben voor mn bedrijf op zoek naar personeel voor deze zomer. Nu stuur ik in Mail altijd iedereen een standaard jpg als antwoord. Maar graag wil ik in het jpg blok een persoonlijke tekst kunt toevoegen (tijd en datum etc). Hoe kan ik dit doen ?:?

Bijdrager
    KarelWillem

Niet?

Bijdrager
    macb

Nah.. helaas dan :wink:

Bijdrager
    Esquare
    ”macb”

Nu stuur ik in Mail altijd iedereen een standaard jpg als antwoord.?

Alléén een jpg? Zoals al die spammers dat doen?

Bijdrager
    macb

haahhaa ja idd imagespam !! :P Nee maar moet 1000x per seizoen een net mailtje afleveren dus dit lijkt me de beste manier.

Bijdrager
    Esquare

Nou ja, ik wil maar even zeggen dat bij mij alle mail die alleen uit plaatje(s) bestaat op serverniveau naar de eeuwige jachtvelden wordt verwezen. :)

Bijdrager
    computer space

Op deze manier kan het wel:
    Postkaarten op mijn site
    Dus weet je zo’n script te verbouwen tot iets dat met een database 1000 meeltjes verstuurd, dan lukt het zeker, en niet eens heel moeilijk gezien de hoeveelheid en het terugkerend karakter.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”macb”

Hoi, ben voor mn bedrijf op zoek naar personeel voor deze zomer. Nu stuur ik in Mail altijd iedereen een standaard jpg als antwoord. Maar graag wil ik in het jpg blok een persoonlijke tekst kunt toevoegen (tijd en datum etc). Hoe kan ik dit doen ?:?

Wat is er trouwens mis met een standaard ‘Handtekening’ als antwoord?

Bijdrager
    marcin
    ”macb”

Waarom niet een mail met gewone plain-text?
    Sla deze op als een soort tamplate en whola.

Bijdrager
    dyn

Houd er rekening mee dat je hiermee je spamscore van je email verhoogd. Sta dus niet raar te kijken dat de onvangende kant je email niet heeft gekregen. Tegenwoordig wordt er heel erg veel gebruik gemaakt van zogenaamde image spam. De eigenlijke boodschap staat in een plaatje verwerkt met wat ruis zodat het voor een computer bijna onmogelijk wordt om het te scannen. Er zijn daarom zat mensen die dan meteen alle emails met plaatjes als spam laten markeren waarna of de spam in een aparte spam map verdwijnt of linea recta de prullenbak in gaat. Bij een beetje slimme ISP wordt een mail met een plaatje met wat meer punten beoordeeld. Bij een bepaald punten aantal markeren ze de mail als spam. Andere dingen die er voor zorgen dat email als spam gemarkeerd kunnen worden zijn het gebruik van HTML, een lege onderwerpregel, bepaalde woorden, etc. Hoe leuk plaatjes, gekleurde letters, etc. in email ook moge zijn, het zorgt er vrijwel gegarandeerd voor dat je mail hedentendage niet aan komt.

Bijdrager
    computer space

Blijft toch gek dat een mens in 0.02 seconde ziet of iets spam is en dat dit niet is te automatiseren.
    Ik krijg bijvoorbeeld nog steeds meel ongemarkeerd met ‘medication’ in het onderwerp. Dat is voor een nederlander 99.999% zeker spam! Maak die filters ook eens taal-gevoelig.
    Overigens is het met plaatjes wel slim om een KB grens in te voeren. Imagespam zijn vaak inieminieplaatjes van een paar Kb terwijl een icard of atachment vaak groter zijn.

Bijdrager
    dyn

Filters kunnen taalgevoelig zijn alleen bij een ISP is dat niet handig. Je hebt te maken met mensen die emailen in andere talen zoals het Engels. Dan is het dus niet wenselijk om op taal te gaan lopen filteren omdat je dan voor een groep mensen berichten gaat markeren als spam terwijl dat voor hun absoluut geen spam is. Voor bedrijven gaat veelal hetzelfde verhaal op. Mail is vaak in het Engels en dat is nou net ook de taal van spam dus filteren op taal heeft geen zin.

Voor jezelf is het een ander verhaal. Je kunt in een aantal mailprogramma’s een filter instellen waarin je kunt opgeven dat mail in een bepaalde taal moet zijn, zo niet dan moet het in de spam map terecht komen. Helaas hoort Mail niet bij deze groep.

Bijdrager
    macb
    ”dyn”

Houd er rekening mee dat je hiermee je spamscore van je email verhoogd. Sta dus niet raar te kijken dat de onvangende kant je email niet heeft gekregen.

Gelukkig zijn het allemaal reply mail’s dus normaal gesproken heb ik daar geen last van…:?

Bijdrager
    Esquare
    ”macb”

Gelukkig zijn het allemaal replay mail’s dus normaal gesproken heb ik daar geen last van…:?

Zelfs als je ‘reply’ bedoelt in plaats van ‘replay’, snap ik hier weinig van. Wat is het nut van een reply als het niet van belang is of deze aankomt?

Bijdrager
    dyn
    ”macb”
    ”dyn”

Houd er rekening mee dat je hiermee je spamscore van je email verhoogd. Sta dus niet raar te kijken dat de onvangende kant je email niet heeft gekregen.

Gelukkig zijn het allemaal reply mail’s dus normaal gesproken heb ik daar geen last van…:?

Ieder mailtje wordt beoordeeld of het nou een nieuwe bericht is of een reply of forward maakt niets uit.
    Datzelfde geldt dus ook voor mails met attachments waarin een virus zit. Zat mensen die op een blacklist van de ISP terechtkomen omdat ze een reply sturen op zo’n mailtje inclusief de attachment die erbij zat (wat sowieso al niet zinnig is aangezien degene die jou dat mailtje heeft verstuurd er al over beschikt, anders zou die persoon het niet aan jou kunnen sturen ;)).

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.