16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Geblokkeerd
    NI3LS

Personal Hotspot. Welke provider?

Het is vast al een aantal keren langsgekomen. Maar zelfs op Google vind ik geen duidelijkheid.

Ik heb een iPhone 4 met iOS 4.3 GM. ‘Helaas’ met T-Mobile. Normaal geen klagen, maar ik zou deze functie toch graag gebruiken. Afgezien van een Jailbreak: is er een manier om het toch te omzeilen?

Daarmee bedoel ik: wanneer ik een simkaart van een andere provider plaats in mijn recent unlockte iPhone 4, kan ik dan wel gebruik maken van Personal Hotspot. Iemand dus een idee welke provider het nog wel goed vind?

Bijdrager
    Chorro

Je zou dan de carrier update moeten verwijderen, volgens Google moet dat zo:

…de IPCC file (~/library/iTunes/iPhone Carrier Support) verwijderen en daarna doe je een re-install vanaf de DFU-mode. Na installatie/restore krijg je weer de vraag of je de carrier update wilt en dan klik je op CANCEL.

Bijdrager
    GT1988

@chorro

Dat bestand verwijder je uit je GM ipsw bestand?

En restore vanaf DFU is toch gewoon iPhone in herstel modus zetten en herstellen? Gaat hij dan niet terug naar 4.2.1?

Gr

Bijdrager
    Chorro

Ik durf het je niet te zeggen, ik weet dat die carrier update datgene veroorzaakt waardoor tethering op een iPhone en dus personal hotspot wordt geblokkeerd.

Ik heb zelf nog nooit een carrierupdate verwijderd eerlijk gezegd.

De bron waar ik het vandaan had gehaald.

Geblokkeerd
    NI3LS

Ik heb heel die map niet in mijn Finder. Althans, wel de map iTunes, maar geen Carrier…

Bijdrager
    Koetjesreep

Bij HI werkt het wel alleen bij T-mobile komt het menu niet tevoorschijn. Ik denk dat je hiervoor je ipcc moet aanpassen.

Geblokkeerd
    NI3LS

Is daar een manier voor? Ga zo ook wel even Googlen.

Bijdrager
    GT1988

ik heb het bestandje verwijderd. Het heette ook iets van Tmobile NL.

ga nu de restore vanaf DFU proberen.

Maar ik denk dat je dit gewoon kan omzeilen door de GM 4.3 te installeren zonder simkaart toch?

Bijdrager
    Chorro

In eerste instantie wel, maar zodra je je simkaart in je iPhone plaatst en hem de eerst volgende keer synchroniseert dan installeert hij zelf die carrierupdate weer.

Bijdrager
    Koetjesreep

Daar moet toch een omweg voor zijn?

Bijdrager
    Chorro

Door achteraf die carrierupdate eruit te schoppen, maar welke manier en of er een manier voor is weet ik helaas niet. Wat ik hierboven heb aangegeven zijn puur citaten die ik heb gevonden met Google.

Bijdrager
    GT1988

Mij is het ook niet gelukt. Het rare is dat dat bestandje niet meer in dat mapje in itunes staat. Toch geen HotSpot. Nog niet geprobeerd zonder simkaart maar jij dus wel Chorro? Of is dat info van internet?

Ik hoef mijn iPhone namelijk eigenlijk nooit te syncen. Mobileme doet het meeste voor me en apps staan toch op mn iphone dus ben wel benieuwd of er iemand is die al geprobeerd heeft zonder simkaart 4.3 GM te installeren en daarna de simkaart erin te doen. Kijken of dat werkt zonder sync daarna uiteraard. Telt terugzetten vanaf reservekopie dan ook als sync?

Bijdrager
    Chorro

Laat ik het zo zeggen: Mijn iPhone 4 is een neverlocked toestel en ik heb nooit, maar dan ook nooit een vraag gekregen of ik de carrierupdate wil hebben. Toch kan ik geen tethering gebruiken op mijn iPhone 4 en moet dus mijn iPhone 4 ook zijn overvallen door een carrierupdate.

Dus wat dat betreft ben ik er wel zeker van dat hij in eerste instantie vanzelf op je iOS wordt gezet bij de eerst volgende synchronisatie nadat je je simkaart hebt geplaatst.

Bijdrager
    GT1988

Of het heeft gewoon niks te maken met het installeren of een ipcc bestandje en zit het gewoon meegebakken in de GM en kennelijk herkent hij gewoon meteen je simkaart als je die plaats en knalt hij het er dan uit?

Een vervelende conclusie maar waarschijnlijk heeft een van ons gelijk.

Bijdrager
    GT1988

Ander vraagje. Is er al iets bekend over een upgrade voor je iPhone abbo (bijv. i150) bij T-Mobile zodat je het wel kan gebruiken? Zou wel 5e per maand extra er voor over hebben als het dan wel ondersteund is. Anders zie ik mij helaas voor het eerst in dik twee jaar iPhone gebruik een jailbreak overwegen.

Bijdrager
    Chorro

Het enige wat ik weet is dat die carrierupdate tethering (wat personal hotspot in wezenlijke ook is) blokkeert en volgens resultaten van Google moet dat op bovenstaande manier eruit gehaald kunnen worden.

Dat die carrierupdate wordt geinstalleerd na een synchronisatie met simkaart is puur eigen ervaring, standaard wordt een iPhone namelijk wel voorzien van tethering. Gezien mijn iPhone een neverlocked is, had hij dit standaard ook moeten hebben wat op dit moment na het plaatsen van de simkaart niet meer het geval is.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.