7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    nemos

perongeluk audio verwijderd

ik heb een imac met 10.9.2 uit 2007. Mijn geluid via de optische kabel (toslink) werkte ineens niet meer na het verhuizen van mn mac.
    Ik heb op wat fora gekeken en vond een terminal command die misschien zou werken. Niets was minder waar en ik heb per ongelijk mijn
    applHDA.kext verwijderd, waardoor mijn interne en externe geluid niet meer herkend worden (driver verwijderd). Ik heb op internet wat software gevonden voor hackintoshsen zoals multibeast, maar als ik daarmee de kext probeer te herinstalleren krijg ik foutmeldingen dat het niet goed ginstalleerd is. Kan iemand mij helpen om het geluid weer te laten werken?

Bijdrager
    fred44nl

Mavericks opnieuw installeren, over de bestaande installatie.

Bijdrager
    poing

Idd gewoon doen wat Fred hier boven al zegt dan is het weer opgelost.

Bijdrager
    computer space

De foutmelding die je vaak krijgt heeft vooral te maken met dat de permissies niet goed staan. Even permissies herstellen in Schijfhulpprogramma.

Bijdrager
    nemos

ik heb mavericks opnieuw geinstalleerd, maar mijn geluid is niet terug. Is een clean install mijn enige mogelijkheid?

Bijdrager
    promakske

Misschien dit proberen?

Er bestaat een (gratis) programma “disc drill” daarmee kan je op een backup schijf of systeem dvd op zoek gaan naar het gewiste bestand en het eenvoudig terug op de gewenste locatie plaatsen. Werkt super.
    Ik had een paar maanden geleden eens per ongeluk men “voorkeuren programma” in de prullemand gekieperd , weet nog steeds niet hoe , maar het was toch gebeurd. Ik heb toen men installatie dvd van Snow Leopard in de drive geplaatst en met dit programma de system preferences weer netjes op hun plaats gezet. Zonder de hele boel opnieuw te moeten herinstalleren, geweldig tooltje. Er zijn er nog een boel andere als je even zoekt op google.

Hopelijk werkt het voor jou.

groetjes.

Moderator
    Mac Daddy

Ik haal het niet uit de openingspost, dus misschien heb je dit al getest.
    Maar waarom zou het de Mac zijn en niet de kabel of hetgeen waar die kabel aan zit? Heb je dat al getest? En staat de Mac niet op mute?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.