16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    ruben

perongeluk een rare bootloader geinstalleerd op iMac

Hallo OMT’ers,

Ik probeerde gister en vandaag om OS X op mijn acer laptop te zetten, ik heb op m’n iMac alleen maar usb stickjes gecreeerd maar misschien heb ik toch bij iets perongelijk Machingtosh HD geslecteerd, wel gek want als ik op alt (option) druk krijg ik gewoon bootcamp maar als ik dan op Windows druk krijg ik darwin bootloader ofzo, als ik op Windows druk gaat hij verder en als ik op OS X druk reboot hij, bootcamp werkt dan, ik heb nog niet getest wat er gebeurd als ik gewoon in bootcamp op macintosh HD druk, ik denk dat hij dan normaal boot naar os x maar dat weet ik niet zeker, ik ga zo testen. Omdat je in OMT niet als concept kan oplsaan heb ik hem alvast gepubliceerd.

edit 22:24
    ja in OS X start hij op zonder die loader dus gewoon op de normale manier
    edit 22:24

Wat zou er gebeurd kunnen zijn en he kan ik dit fixen?

Bijdrager
    GastonM

Begrijp ik nou goed dat je OS X wil installeren op een Acer-laptop? Ben je wel ervan op de hoogte dat OS X alléén op computers van Apple werkt?

Bijdrager
    ruben

het is anders min of meer gelukt, het draait alleen wordt vanales niet onderteund zoals webcam touchpad een normale resolutie slaapstand wifi maar het draait, ik heb iatkos l2 gebruikt.

Bijdrager
    Yggdrasil
    Gastje8 op 21 augustus 2012

Begrijp ik nou goed dat je OS X wil installeren op een Acer-laptop? Ben je wel ervan op de hoogte dat OS X alléén op computers van Apple werkt?

Het werkt wél op een x86 machine, mits een paar aanpassingen aan het systeem. Zo’n concept noemen we een Hackintosh.

Bijdrager
    GastonM

@Niiiiiickk, ja ik weet dat er wel iets mogelijk is (Hackintosh), ik vroeg me echter af of het wel gewenst was op OMT om hierover te praten. In de huisregels kan ik daar nu niets over vinden, dus oké.

@rqstadman, kun je je verhaal iets overzichtelijker uitleggen? Misschien ligt het aan mij, maar ik begrijp er niet veel van…

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat kon ik niet afleiden uit je reactie.

Ik vroeg het mij ook al af. Jailbreaken is niet illegaal maar geen idee wat OMT vindt van het hele Hackintosh-gebeuren.

@ Rqstadman… Mogen we van jou een kleine inspanning vragen wat betreft je openingspost? Je krabbelt maar wat neer en dan verwacht je van ons dat wij jou helpen. Ik kan er nauwelijks iets van lezen. Je springt van de ene zin in de andere.

Bijdrager
    AppleStef

< Verwijderd, was een typfoutje van Nick >

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat was een typefout van mij Stef. Ik had het al aangepast en vervangen door ‘Hackintosh’.:wink:
    Ik heb nog nooit iets gejailbreakt dus ik weet er het fijne niet van. Ik vraag mij af, net zoals Gastje, wat OMT vindt van Hackintosh-pc’s. Uiteindelijk wordt een Apple product (al dan niet gedownload) gebruikt op een toestel waarvoor het niet is bedoeld.

Bijdrager
    Hansi2124

ik vroeg me echter af of het wel gewenst was op OMT om hierover te praten. In de huisregels kan ik daar nu niets over vinden, dus oké.

Het mocht altijd al en het mag nog steeds.:wink:

Bijdrager
    ruben

nu uitgelegd in plaatjes

nu is de vraag dus hoe ik die vage bootloader weg krijg tussen bootcamp en windows en hoe dit gekomen zou kunnen zijn (dit is dus mijn iMac)

Bijdrager
    iDEOwen
    Hansi2124 op 21 augustus 2012

ik vroeg me echter af of het wel gewenst was op OMT om hierover te praten. In de huisregels kan ik daar nu niets over vinden, dus oké.

Het mocht altijd al en het mag nog steeds.:wink:

Volgens mij staat in de huisregels iets over hulp bij installatie van illegaal verkregen software. iAtkos I2 is sowieso illegaal verkregen… Dit staat los van Jailbreaken oid.

Bijdrager
    DJMischaa
    Owentje op 21 augustus 2012

Volgens mij staat in de huisregels iets over hulp bij installatie van illegaal verkregen software. iAtkos I2 is sowieso illegaal verkregen… Dit staat los van Jailbreaken oid.

Hoezo ‘sowieso’ illegaal verkregen..?

Bijdrager
    Yggdrasil

Omdat die iAtkos volgens mij een gemodificeerde versie is van OS X. Dat staat althans te lezen op de website van de ‘hacker’. iAtkos with Lion 10.7.2 dmg on it. Just burn the .ISO and install at your own risk.

Bijdrager
    ruben

Maar het gaat hier helemaal niet om een iAtkos vraag, het gaat om een bootloader vraag die waarschijnlijk door chimera is veroorzaakt, ik vermeld alleen dat ik pas iatkos gebruikt heb op m\’n laptop

Bijdrager
    ruben

Ik heb de oplossing geloof ik, ik was vergeten dat ik timemachine backups heb, helaas kan je de systeemmap niet terugzetten, kan ik wel als ik os x om m’n usb installeer daar via timemachine macintosh HD terugzetten?

Bijdrager
    ruben

Ok, ik heb de oplossing en hij werkte, ik heb op wat nadere forums gekeken en je moet met easy bcd de windows bootloader weer op de C schijf zetten, toch snap ik niet hoe dit inpact had op windows en niet op OS X maar het is gefixt

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.