4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    iDude

permissies van nieuwe map

Hoi

als ik een nieuwe map aanmaak dan krijgt deze automatisch de permissies dat hij als group alleen ‘read only’ is. Dit is heel irritant want ik gebruik automator waarbij er nieuwe mappen worden aangemaakt, waarin dan vervolgens items worden geplaatst etc. Doordat die permissies niet helemaal kloppen doet hij dan copy (ipv move). Hoe kan ik het instellen dat elke nieuwe map altijd de volledige permissies krijgt: dus read en write voor single files en group?

alvast bedankt!

Bijdrager
    n8n

De enige mogelijkheid die ik ken is PathFinder gebruiken, is een soort Finder+
    Daarmee kan je de standaard instellingen voor een nieuwe map wijzigen, samen met een bende meer

Bijdrager
    spelbook

Je kan eens kijken naar het unix commando ‘umask’, hiermee kan je in elk geval in de console de rechten goed krijgen. In jouw geval zou het dan zijn:

umask 0002

Dit moet je dan ergens in een opstartscript zetten zodat automator het ook meeneemt, waar dat moet zou ik niet weten helaas.. Je kan /etc/profile proberen.

Succes!

Bijdrager
    n8n

om bij snel meerdere mappen de rechten aan te passen kan je ook op [command] • [option] • I drukken als je de map hebt geselecteerd, dan past het infovenster zich aan op de geselecteerde map.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.