6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    MacBlade

permissie herstellen

Dit hoort waarschijnlijk bij hardware thuis maar omdat ik er hier al eens iets over gelezen heb probeer ik het maar.
    Ik wil een pioneer 106D inbouwen in een G4dual.
    Ik begrijp dat je daarna “permissie moet herstellen”.
    Dit zegt mij helemaal niet.
    Kan iemand mij de juiste procedure beschrijven bij het inbouwen cq vervangen van een dvd drive/brander?
    Bij voorbaat dank

Bijdrager
    ParadoX

Gewoon brander erin en braden…..!!!
    Lijk tmij.

Permissies herstellen heeft alleen invloed op je harddeschijf:|

Bijdrager
    macpro

Het lijkt mij sterk dat je na het inbouwen van hardware de permissies moet herstellen.
    Maar het is wel zinvol om dat met enige regelmaat (1x maand ofzo) te doen.

Open daarvoor het schijfhulpprogramma en klik op het icoon van je harde schijf. Dat verschijnt links in het venster.
    Klik nu in het tabblad Schijf-EHBO op Herstel volumebevoegdheden.

That’s it!

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Nee, in plaats van permissies te herstellen moet je je PRAM zappen.
    Mac aanzetten en bij het aanzetten Appletje-Option-P+R allemaal tegelijk in drukken. Dat doe je meestal bij het inbouwen van hardware, maar is niet strikt noodzakelijk.

Bijdrager
    MacBlade

OK , ik weet wat te doen

Dank voor alle reacties

Bijdrager
    davedive

PRAM is niet enkel nodig maar noodzakelijk.

In de Pram wordt het ‘hardwareprofiel’ bijgehouden. Dus als je hardware verandert (interne dan) dan moèt je, om problemen bij opstart te vermijden, de Pram resetten.

Recept dat nog maar weinig mislukt is : Appletje-Option-P+R allemaal tegelijk indrukken + (dat vergeten velen en da’s nu net die éne vinger die je tekort komt) de opstartknop van je computer indrukken, minimaal 3x de ‘opstartboing’ laten gaan en dan pas loslaten. Daardoor gaat de Pram leeg en gaat hij automatisch ‘checken’ welke hardwaresturingen hij moet opladen.

Succes
    Davedive

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.