10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    gertvandam

Periodiek moet de thuisknop zo'n 100 keer worden ingedrukt

Geruime tijd speelt het volgende fenomeen zich op m’n iPhone4 (iOS 5.1.1) af.

De thuisknop werkt prima maar op een zeker moment reageert deze niet meer voordat je ‘m zo’n 100 keer hebt ingedrukt. Na nog een paar missers gaat het weer een tijdje goed. Het lijkt een zich herhalende cyclus die geprogrammeerd lijkt. Wie heeft dezelfde ervaring en misschien een oplossing.

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    Webarcher

Ik herken dit euvel. Heel vaak is er niets aan de hand en dan ineens lijkt de home knop niet meer te reageren.

Inactief
    Anoniem

Heb ik ook gehad. Ter reparatie aangeboden en een nieuwe teruggekregen. Garantie.

Inactief
    Anoniem

Dit probleem heeft mee iPhone ook. De homebutton hard indrukken wil het probleem weer eventjes oplossen, maar het blijft altijd van tijdelijke aard. heel vervelend.

Bijdrager
    RJ

Dit komt helaas wel vaker voor bij de iPhone 4. Je kan hem zelf resetten dan werkt het weer wat beter (iig een tijdje): Youtube filmpje

Inactief
    Anoniem

@RJ
    Dat resetten heeft bij mij nog nooit echt geholpen, het is en blijf een hardware probleem. En ik hoop dan ook echt dat ze dit probleem bij de iPhone 5 opgelost hebben.

Bijdrager
    iJeff

Ik heb hier idd ook al 5 weken mss wel meer, geruime tijd last van en ga hem morgen ook wegbrengen omdat ik dan weer op school ben.
    Resetten werkt niet of nauwelijks en je word hier gek van en gewoon boos op dat apparaat!

Bijdrager
    iep
    RJ op 02 september 2012

Dit komt helaas wel vaker voor bij de iPhone 4. Je kan hem zelf resetten dan werkt het weer wat beter (iig een tijdje): Youtube filmpje

Daarmee wordt niets gereset, dat is niet meer dan de OS X force quit (geforceerd stoppen) equivalent voor iOS. Handig voor apps die helemaal hangen waardoor je niet terug naar je homescreen kan. Voor je homebutton doet het helemaal niets. Dat het niet werkt is dus helemaal niet verwonderlijk. Ga er liever mee naar de verkoper en laat die het oplossen of zoek zelf een reparatiebedrijf die het kan bekijken en oplossen (een AASP, een officiële Apple store, enz.).

Bijdrager
    gertvandam

@iep

Rationeel ga ik helemaal met je mee maar het rare is wel dat de home-button dan wel weer reageert, al is het niet permanent.
    Wat mij niet bevalt is dat er een patroon in zit. Het gaat dagen perfect en vervolgens is de knop zo dood als een pier. Als de knop fysiek stuk is zal deze veel willekeuriger haperen of door druk te beïnvloeden zijn.

Bijdrager
    iep

Volgens mij is dat gewoon een beetje psychologie wat z’n werking doet.

Als je denkt dat het systematisch is dan is het een kwestie van bijhouden wanneer het begint. Kijk vooral ook eens naar de hoeveelheid apps die in de app switcher staan (dat is dubbelklik op de homebutton). Wellicht draait er gewoon teveel tegelijkertijd en hapert daardoor o.a. de homebutton. Ik vind dat overigens wel een beetje vergezocht maar het is niet ondenkbaar.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.