25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    madcat

Performance website

Zijn er nog plannen om de laadtijd van OMT te verbeteren?

ik begrijp dat er wat bugs in een nieuw website kan zitten maar ik merk zelf dat ik omt aan het mijden ben vanwege de performance.

Bijdrager
    Shmoo

Kan je rekenen? Dan reken er maar niet op!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, we hebben er het volste vertrouwen in dat er plannen zijn om plannen te gaan maken om dit in te plannen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@madcat,

Deze puinhoop is er al maanden en ze doen niets aan, zakken vullen gaat boven alles bij OMT

Bijdrager
    goulashkanone

Ik had er met Safari op IOS ook last van.
    Toen alle info van OMT verwijderd en daarna was de site weer snel.

Misschien hebben jullie hier wat aan?

Bijdrager
    sedikit

Snel, snel, snel. Zijn die ± 12 seconden laden van de site nou echt zo’n ramp?

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Shmoo op 11 mei 2018 om 03:18</p>
    Kan je rekenen? Dan reken er maar niet op!

<p class=”cite”>KarelWillem op 11 mei 2018 om 08:16</p>
    Ja, we hebben er het volste vertrouwen in dat er plannen zijn om plannen te gaan maken om dit in te plannen.

<p class=”cite”>JoopJoopJoop op 11 mei 2018 om 09:54</p>
    @madcat,

Deze puinhoop is er al maanden en ze doen niets aan, zakken vullen gaat boven alles bij OMT

Het is en blijft drama bij OMT, al maanden klagen gebruikers over de traagheid van de website en ze doen er geen flikker aan.
    Oja toezeggen dat er binnenkort verandering in komt, maar ook dat is alweer maanden geleden.

Kom maar op moderators, en vertel het nog maar eens een keer……………………………..ik geloof er niet meer in!!!

Bijdrager
    KarelWillem

sedikit op 11 mei 2018 om 10:58
    …. Zijn die ± 12 seconden laden van de site nou echt zo’n ramp?

Ja.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    gipsman

Er is niet alleen de sloomheid. Soms lijkt OMT 1 of zelfs 2 dagen verweesd en onbeheerd te zijn, zonder nieuwe topics en met haast geen posts van leden.

Moderator
    Night

We houden voor OMT 3.0 vooralsnog een streefdatum van eind mei aan.
    (zoals eerder al gezegd)

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Night op 11 mei 2018 om 17:00</p>
    We houden voor OMT 3.0 vooralsnog een streefdatum van eind mei aan.
    (zoals eerder al gezegd)

Vreemd, deze datum zie ik voor het eerst.

Maar goed het duurt al enkele maanden.

Moderator
    Night

Dat stond ook in het topic OMT en AVG.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zoeken we even op. Oh, wacht…

Bijdrager
    Facundo

zakken vullen gaat boven alles bij OMT

Nou, nou, nou. Erg professioneel komt het allemaal niet over, maar “zakken vullen”?

Moderator
    Night

@karelwillem: Geweldig hè, die onovertroffen zoekfunctie? NOT.
    Gelukkig(!) komt er een compleet nieuwe:-D

PS: jij zocht in de homepage searchbar.Die doorzoekt alleen de nieuws-artikelen.  Je moet in de forum zoekmachine kijken (ik weet het… Waarom makkelijk doen als je het ook onoverzichtelijk en moeilijk kan maken?)

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zit op een forumpagina waar een zoek button boven staat. Waar zou je dan het eerst op klikken?

B.t.w.; (Een nieuwe) Nieuwe zoekfunctie?! Hebben we dat niet eerder gehoord (bij versie 2 bijvoorbeeld)?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Moderator
    Night

Jep:-P

En geloof me, ik heb wat dat betreft liever met de belastingdienst van doen dan met de huidige OMT opzet. Maar dat is alom bekend;-)

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Night op 11 mei 2018 om 17:38</p>
    Dat stond ook in het topic OMT en AVG.

Waarom wordt dat niet vermeld in de topic’s over het trage forum, waar de gebruikers om een oplossing vragen?

<p class=”cite”>Night op 11 mei 2018 om 21:00</p>
    Jep:-P

En geloof me, ik heb wat dat betreft liever met de belastingdienst van doen dan met de huidige OMT opzet. Maar dat is alom bekend;-)

Doe je nu niet het zelfde dan?
    Je komt niet geloofwaardig over @night.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  vuurvreter.

Moderator
    Night

Ik heb geen flauw idee waar je op doelt. Als je misschien even een duidelijk punt zou kunnen maken, kan ik je van een passende repliek dienen.

Bijdrager
    vuurvreter

<p class=”cite”>Night op 12 mei 2018 om 19:39</p>
    Ik heb geen flauw idee waar je op doelt. Als je misschien even een duidelijk punt zou kunnen maken, kan ik je van een passende repliek dienen.

Hier 2 topics met duidelijke vragen, maar met vage niets zeggende antwoorden.
    Dat dus.
    https://www.onemorething.nl/community/topic/omt-nog-steeds-traag-als-dikke-stront/

https://www.onemorething.nl/community/topic/omt-website-traag/

En je antwoord over de belastingdienst vs OMT kan je vast zelf invullen?

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  vuurvreter.

Moderator
    Night

Dat heeft ook te maken het feit dat we ten tijde van de passages die je aanhaalt nog geen specifieke info naar buiten konden brengen en ons dan maar moesten beperken tot het “vaag laten doorschemeren”. Intussen zijn er al een paar dingen duidelijk geworden maar nog lang niet alles, zodat sommige dingen voor ons als moderators ook maar giswerk blijven. Dat is het nadeel als de site door een bedrijf wordt gerund en moderators vrijwilligers (outsiders) zijn. We worden dan niet echt “in the loop” gehouden. Ik probeer dan maar een positief beeld aan gedemotiveerde forumleden te geven, gebaseerd op de tot nu/dan toe bekende update-feiten.

Feit is, dat de huidige traagheid niet verholpen kan worden door het huidige team van web-developers. Erg sneu, want @shmoo had het vast zó opgelost;-) Maar goed. Het hele huidige systeem voldoet gewoon niet (dat merkt iedereen) en er is dus besloten daar geen energie meer in te steken maar gewoon over te schakelen naar een geheel nieuw/ander dedicated forumsysteem, genaamd Discourse. Hiermee hopen we het forum – ook qua snelheid – naar een 2018-waardig niveau te tillen. Die overschakeling zal best wel even wennen zijn, want – hoewel we de Discourse-API in een WordPress omgeving gaan gebruiken – Discourse qua opzet heel andere mogelijkheden biedt dan het huidige WordPress-gebaseerde forum. Inherent nadeel is dat de gehele WordPress database foutloos en zonder verlies van topics, reacties, afbeeldingen en nieuws-items moet worden overgezet. Dat schijnt een hels karwei te zijn, waar men – naast uitgebreid testen – al geruime tijd mee bezig is. De streefdatum van het on-line gaan van OMT 3.0 is eind mei. Waarom die datum? Omdat de AVG wetgeving 25 mei van kracht wordt en men op die manier 2 vliegen in 1 klap wil slaan.

Meer weten wij zelf ook niet en beticht me daarom s.v.p. niet van ongeloofwaardigheid als die datum onverhoopt niet gehaald wordt of men bij Wayne Parker Kent ineens weer totaal andere toekomstbeelden voor OMT in gedachten heeft. Mocht er meer info naar buiten komen, dan laten we dat vast wel weer ergens “doorschemeren”. Ik heb wel vernomen dat men voornemens is de overschakeling tijdig aan te kondigen op onze – nu nog – mega-trage voorpagina.

Bijdrager
    computer space

Ah… WordPress. Wist je dat wereldwijd alle Word-Press sites net zoveel stroom gebruiken als Estland. En dat dit met een ander systeem teruggebracht kan worden naar het stroomverbruik van Texel.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  computer space.

Bijdrager
    mtooster

Heb even de web-inspector erbij gepakt. Maar een laadtijd van 18 seconden is echt om je voor te schamen. En natuurlijk komt het (naar het lijkt) gewoon weer door die idiote advertenties.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  mtooster.

Moderator
    Night

Het gekke is dat ik Adguard heb draaien die alle advertenties al bij de bron blokkeert. En nóg die waardeloze laadtijden. Daar komt bij dat het alleen traag is als je bent ingelogd. Zo gauw je uitlogt, is de voorpagina gewoon snel genoeg, zelfs mét advertenties.

Bijdrager
    mtooster

Dan heb ik een verkeerde conclusie getrokken, en hebben ze gewoon ergens een beroerde database query of niet-geoptimaliseerde db-tabel.

De advertentie laadt natuurlijk gewoon zonder dat de gebruikers-informatie (of wat dan ook) ingeladen is uit de database.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.