6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TypeWriter

performance speedlinq

Ik heb vorige maand Speedlinq ADSL geïnstalleerd bij de buren. Aansluiting werkt, modem doet het, alleen: heel veel links werken niet!!

Zijn er meer mensen met deze ervaring (met Speedlinq of andere providers)? En is er een oplossing voor?

Wat meer info: ik kan met een iBook switchen van de ene aansluiting (demon internet) naar de andere (Speedlinq). Ik kijk dus eerst via de ene provider en dan via de andere. En blijkt dat HTML verwijzingen die bij Demon wel werken, bij Speedlinq de bekende ‘Safari kan de server niet vinden etc.’ melding geven. Sommige links werken bij Speedlinq wel, maar andere niet. Ik denk dat 70% niet werkt.

De email doet het dan ook niet, kennelijk kan ie dus de SMTP en eigen POP server ook niet vinden.

Lijkt me een probleem met de DNS, toch?

Hans Erik.

Bijdrager
    wilko

Gebruik je soms een proxy?
    Dat SMTP niet meer werkt is volkomen logisch, omdat dat provider-gebonden is (althans, in 98% van de gevallen)
    Werkt het bij je buren wel goed?
    Primaire én secundaire DNS-servers ingevuld?

Moderator
    Pete.Z

Daar heb ik nooit last van gehad bij Speedlinq,verder was het de meest brakke verbinding die ik ooit heb gehad.
    Op het laatst moest ik ongeveer 10 x per dag het modem resetten,en vrij vaak lag het hele spul eruit.

Helpdesk (70 eurocent per minuut!!) kwam nooit verder dan Windows cd’s met firmware updates opsturen (firmware voor modem was al de laatste revisie) en blijven zeggen dat ze niks konden vinden.

Bijdrager
    TypeWriter

Heeft inderdaad met de DNS te maken. Belletje naar de helpdesk (zoveelste), en het blijkt dat soms het adres van de DNS niet wordt doorgegeven.
    Handmatig invullen van het IP adres en jawel, alles werkt ineens.

HE

Bijdrager
    mruiter
    ”Pete.Z”

Daar heb ik nooit last van gehad bij Speedlinq,verder was het de meest brakke verbinding die ik ooit heb gehad.
    Op het laatst moest ik ongeveer 10 x per dag het modem resetten,en vrij vaak lag het hele spul eruit.

Helpdesk (70 eurocent per minuut!!) kwam nooit verder dan Windows cd’s met firmware updates opsturen (firmware voor modem was al de laatste revisie) en blijven zeggen dat ze niks konden vinden.

Ik heb nooit geen problemen. Ben pas verhuist en dat liep erg soepel.
    Zit dan op wel op het babyxl netwerk. Al ruim een jaar en vanaf het begin geen problemen

Bijdrager
    TypeWriter

Helaas, mijn ervaring is anders. Ben zelf net verhuisd en het blijkt dat er een dedicated lijn bij bbned is aangevraagd in plaats van dat ze de ADSL op mijn analoge KPN lijn hebben gezet. Terwijl ik nota bene bij de aanvraag eind mei het KPN telefoonnummer al aan ze doorgegeven heb…

Kortom: na 50 euro helpdesk en twee storingsmonteurs verder, bleek de enige oplossing te zijn: een verhuizing aanvragen. Van mijn niet-bestaande (en dus niet-werkende) dedicated line naar mijn analoge telefoonlijn.

Ik ben nu 5 weken verder en nog niets. Mag toch aannemen dat ik abonnementskosten teruggestort krijg…

Hans Erik

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.