9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    EOS

Performance Macbook Pro 2011

Hi,

Ik heb de macbook pro 2.2 quad core met 4gb werkgeheugen. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de andere gebruikers. Ik gebruik final cut pro en de snelheid valt tegen. Haperende beelden en een ventilator die over uren maakt. Veel herrie en weinig effect; zo lijkt het. Misschien ligt het aan de 4gb werkgeheugen, maar ik had een sneller en vloeiender resultaat verwacht.

Kan het zijn dat de software nog niet om kan gaan met het potentieel van de quad core?

Thanx

Bijdrager
    SunKeeper

Welke versie van Final Cut Pro heb je?

Final Cut Pro X en de opvolgers hebben pas ondersteuning voor meerdere cores ingebouwd, dus alle voorgaande versies staan nog altijd op 1 core, of als je geluk hebt 2 cores, te rommelen.

Bijdrager
    EOS

Ik heb de laatste versie FCP

Bijdrager
    coppess

Dat is vreemd, ik heb een MBP van eind 2009 en heb ook de laatste versie van FCP. Het draait bij mij vloeiend, dus ik denk dat je het probleem ergens anders zult moeten zoeken aangezien de specificaties van jouw MBP beter zijn dan die van mij.

Bijdrager
    Afroman

Dta zegt niks hoor. De TS kan met heel ander materiaal werken als waarmee jij mee werkt.

Bijdrager
    coppess

ik neem aan dat de TS ook met HD en SD materiaal werkt?

Bijdrager
    Afroman

Daar gaat het niet om. Je kan HD schieten in Lossless of Lossy materiaal. En de TS kan naast een beetje bewerken ook kleurcorrecties werken, met Motion werken, etc etc.

En een iPhone 4 HD filmpje is toch ff wat anders als een 1080P 60fps filmpje.

Bijdrager
    SunKeeper

Daarnaast maakt dat (als je naar de hardware kijkt) nog niet veel uit.

In 2009 waren er nog geen quadcore-processors, dus als je een dual-core op een hogere kloksnelheid hebt, kan het best zijn dat die sneller werkt in dezelfde Final Cut Pro.

Vergelijk het met mannetjes: 2 mannetjes die 2,8 keer per seconde een schep grond aan de kant gooien, hebben na 2 uur tijd meer gedaan dan 4 mannetjes waarvan er maar 2 iets doen, en dan ook maar 2,2 keer per seconde.

Lid
    lEl

Kloksnelheid zegt niet zo veel over performance tussen verschillende families processoren. De Core 2 Duo is compleet anders opgebouwd dan de i7, dus kan je niet zomaar die snelheden vergelijken. Mijn oude pentium 4 heeft met zijn 3.2GHz ook een hogere kloksnelheid dan de 2.66 van de core 2 duo in mijn MacBook Pro. Maar mijn MBP haalt per core een hogere rekenkracht.
    Het zal dus eerder temaken hebben dat de footage van de TS hogere eisen zal stellen aan de hardware dan coppess.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.