8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mac osx rules

Performa 630

Ik heb een vraagje over mijn performa 630.
    Ik heb zojuist gehoord dat het ook mogelijk is om DOS er op te draaien, van mijn vader.

Nu gingen ik en mijn vader er net achter zitten en kwamen er niet uit hoe:?

hij zij dat je op een knop moest drukken en dat de computer dan opstart in DOS… maar we weten niet welke. het ziet er allemaal hetzelfde uit als bij een gewoon toetsenbord :sealed:

weet iemand hier mischien hoe het moet :roll:

Bijdrager
    trabant
    Bijdrager
    mac osx rules

Volgens mij wel :?

maar niet alemaal te gelijk :sealed:

[size=9:634ace5d09]maar ik kan volgens mij niet veel met die link[/size:634ace5d09]

Bijdrager
    Deskman

DOS is Disk Operating System. Ieder systeem heeft een DOS. Wat jij wil is denk ik MS DOS draaien en dat lukt niet

Nouja, je kunt ook op een performa nog wel VPC3 zetten en daar MS-dos op installeren…

Bijdrager
    applebuddah

Het is wel mogelijk om MS-Dos en zelfs windows te draaien op sommige Performa 630s. De Performa 630 DOS heeft namelijk een extra processorkaart ingebouwd met een heuze 80486 processor, waar je dus x86 software op kan draaien.

Mits de benodigde software geinstalleerd is kun je, als de computer eenmaal opgestart is in Mac OS met het toetsenbordcombinatie Appeltje-Return omschakelen. Als er niks gebeurd moet je kijken of de PC Setup control panel en wellicht nog een paar extensies wel geinstallerd zijn.

Bijdrager
    mac osx rules

Ik weet zeker dat het mogelijk is, het is al vaker gebeurd om DOS er op te draaien voordat hij de kast in ging :)

maar ik ga nu effe eten en zometeen kijken of het er mee lukt :satisfied:

nope, appeltje+ return doet het niet :cry:

Bijdrager
    applebuddah

Nou ja, dan weet je wat je te doen staat: de originele software er weer op zetten of herstellen als het er al op staat.

Bijdrager
    Turbanus

Hij wil gewoon alles uitproberen en testen…. Het lijkt me beter dat hij nieuwe explosieven gaat uitvinden i.p.v. al die macjes opblazen op 1 april…..:wink:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.