12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Lennys

Per ongeluk Quicktime verwijderd

Hoi,

ik heb een paar maanden geleden iets doms gedaan. Ik had niet de bevoegdheid om aan te vinken dat ik de ondertiteling wilde ‘displayen’ in Quicktime. Na een poosje klooien heb ik heel quicktime verwijderd, want ik dacht dat download ik wel weer. Niet dus, het blijkt onderdeel van OSX.

Ik heb mijn computer destijds gewoon met OSX Snow Leopard gekocht (stond er al op) en vervolgens heb ik in de App store een update gekocht naar Lion. Hoe kan ik nou Quicktime er weer op krijgen? Of zou ik ergens toch installatiecd’s van Snow Leopard bij de macbook gekregen moeten hebben en moet ik het via die weg doen? Kan je dan aanvinken dat hij alleen Quicktime installeert, en niet een hele nieuwe installatie?

Bij voorbaat dank,
    Lenny

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Kijk even onder Software Update, er is kans dat QuickTime daar nu staat.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Wanneer je de installatie cd plaatst kun je inderdaad kiezen dat je slechts 1 programma wilt installeren… Software update lijkt me onlogisch aangezien de software er niet meer op staat…

Bijdrager
    Lennys

Nee ik had een paar maanden geleden al vanalles geprobeerd te downloaden, maar updaten werkt idd niet.
    Zo eens in de kelder kijken of ik die installatiecd’s in de macbook doos heb zitten:o

Bijdrager
    MacTS

Niet te moeilijk doen en hier klikken.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb Lion niet dus ik weet het niet, maar:
    Wat staat er nu op die z.g.n. recovery partitie? Het lijk mij logisch dat daar ook Quicktime etc. tussen moet zitten want die partitie vervangt toch feitelijk de DVD?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    MacTS op 05 januari 2012

Niet te moeilijk doen en hier klikken.

De download link is die van Quicktime 7 (de oude versie dus). De TS bedoeld vast Quicktime X en die kun je niet downloaden hier.

Bijdrager
    Lennys

Ik bedoel inderdaad de nieuwste, Quicktime 10.
    Recovery partitie? Pff daar blijf ik liever af denk ik? Haha
    Ik ga vanavond eens kijken wat die CD-rom doet..

Bijdrager
    MacTS

Quicktime X gebruik ik nooit. Tè uitgekleed t.o.v. QT 7.
    Neem aan dat je geen Time Machine hebt?

Bijdrager
    Lennys

Time Machine, wat stom dat ik daar niet aan gedacht had. Nu is het te laat..

Het lukt niet met de installatie cd. Als ik ‘optionele software’ kies, zit Quicktime X daar niet tussen. Wel Quicktime 7, die je dan kunt kiezen als je bijv. nog oudere bestandstypen hebt. Als ik de OSX zelf wil installeren, zegt hij dat het niet kan omdat ik nu al Lion heb ipv Snow Leopard.

Maar dan houd ik het wel gewoon bij Quick Time 7.

Wel vreemd dat het niet kan. Ik schaf alles legaal aan, verlies een programma en kan daar niet opnieuw aankomen..?

Moderator
    unSOUND

Gaat het puur om de App uit de map Programma’s ? Dan kan iemand van hier die gewoon zippen en online gooien, dan zou hij bij jou gewoon moeten werken… Ik kan het nu niet voor je doen omdat ik op mijn werk zit zonder Mac…

Bijdrager
    AppleStef
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.