5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Clausewitz

per ongeluk link in spambericht gedrukt in Mail op iPhone

Zojuist bij het openen van een bericht in Mail op mijn iPhone per ongeluk op een plaatje geklikt toen ik naar het vorige scherm wilde swipen. Ik vermoedde dat het spam was, dus ik wilde er niet op klikken. Safari opende een venster dat ik zo snel mogelijk heb weggeklikt. Ik heb alleen een blanco pagina gezien, maar weet niet of er nog iets werd geladen. Heb Safari afgesloten en de webgeschiedenis gewist.

Nu vraag ik me af of ik nog meer moet doen. Ik lees verschillende berichten op het internet, variërend van “Niets aan de hand zolang je geen gegevens hebt ingevuld” tot “Verbrand je iPhone z.s.m.”

Moet ik me verder nog ergens zorgen over maken?

Bijdrager
    Shmoo

Nee joh, niets aan de hand. In het ergste geval is de spanning in je batterij afgenomen met 1%

Moderator
    Night

In het ergste geval werd aan de webpagina een code doorgegeven, waardoor de afzender van de spammail weet dat jouw mailadres een actief, bestaand mailadres is. Het is dus mogelijk dat je vaker spammail zult gaan ontvangen, want van actieve mailadressen worden weer databases samengesteld die natuurlijk de hele (darkweb) wereld overgaan. Je hoeft verder niet bang te zijn dat nu ineens je AppleID of je pin code bekend is.

Mocht je toch overwegen je iPhone te verbranden, denk er dan even aan dat deze moderator wel weer eens toe is aan een nieuwere iPhone 😇🤪

Bijdrager
    GoeieDag

Ik zou voor de zekerheid toch maar even goed douchen met veel zeep, je weet maar nooit.

Bijdrager
    pruus

Voor straf vanavond vroeger naar bed.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.