5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    frank vh

per ongeluk icloud optimalisatie aangezet

Mijn vriendin heeft per ongeluk schijf optimalisatie naar icloud drive aangezet.
    Nu staat icloud vol (5GB) en moet ze of ruimte bijkopen, of het weer terug draaien.
    Maar het is volslagen onduidelijk hoe dat terug draaien werkt.
    Documenten in de cloud staan ook op de desktop, maar gooi je ze weg van de icloud drive, verdwijnen ze ook van de desktop.
    Het moet gewoon weer terug naar de oude situatie….
    Het is wellicht heel makkelijk, maar ik na het niet vinden of weet in ieder geval niet welke zoektermen me verder kunnen helpen.

Iedere hulp gewaardeerd!
    Alvast bedankt voor meedenken!

Bijdrager
    Beech

Volgens mij staat hier genoeg informatie voor jou. Succes er mee.

Bijdrager
    frank vh

@beech Dank hier heb ik zeker wat aan, al blijft het allemaal heel schimmig en voor Apple érg non-intuitief…..
    Als je het stopzet gaat het niet terug naar je apparaten, maar blijft het op iCloud Drive staan.
    Je moet het daar map voor map dan weer vanaf terug slepen naar je vaste computer……
    Vervolgens blijf je allerlei foutmeldingen houden over een volle iCloud Drive, over verplaatsen wat niet lukt.
    Eerst verplaatst hij alleen lege folders, en pas als ik iedere folder een voor een over sleep lijkt het te lukken.

En waarschijnlijk blijft er nu nog een maand meldingen komen van een volle icloud drive omdat alles nog een maand bewaard wordt?

Afwachten hoe het zich houdt maar nogmaals dank!

Bijdrager
    Beech

Je kunt toch ruimte bijkopen en over een maand weer terugzetten naar 5 GB ? Blijkbaar pompt ie nog naar iCloud als je deze opschoont….

Bijdrager
    SvS

Kun je niet eens op “verwijder definitief” (of permanent) drukken? (in prullenmand)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.