22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    M_020

Per ongeluk app gekocht twv 90-,

Hallo allemaal,
    Ik heb een probleem want ik heb in oktober 2011 per ongeluk de Navigon Europe app gekocht, en nu vraag ik mij 4 jaar later ja af of ik het geld terug kan krijgen. Toen ik de app kocht was ik 10 jaar oud en ik heb het nog steeds niet aan mijn moeder verteld ;-/ en blijkbaar is ze daar ook niet achter gekomen, maar zou ik de app teruggestort kunnen krijgen buiten mijn moeder om?
    Ik hoop op jullie hulp!
    MVG

Bijdrager
    Shmoo

Nee zeker niet..

Bijdrager
    Targaryen

Nee, de wettelijke periode waarin je je geld terug kunt vragen is ruimschoots overschreden. Je kunt een poging wagen, maar ik denk het niet. Hoe kan je moeder dat trouwens niet ontdekt hebben? Heb je die app met een kredietkaart gekocht? Dan krijgt je moeder daar toch melding van wanneer het bedrag niet wordt vereffend? Beetje vreemd verhaal eigenlijk…

Bijdrager
    M_020

@Targaryen Ik denk dat ze het niet gezien heeft. App is met een Creditcard van de ING gekocht.

Bijdrager
    M_020

@Shmoo maar is het dan wel mogelijk als ik het mijn moeder vertel?

Geblokkeerd
    Anoniem

Misschien krijg je het geld terug van je moeder, maar niet van Apple.

Bijdrager
    TheBigZ

Je koopt een mooie bos bloemen voor je moeder, en je zegt haar dat je graag een “jeugdzonde” wilt opbiechten. Daarna vertel je het verhaal. Grote kans dat je dan wegkomt met een knuffel op je bol.

Bijdrager
    Ravaso

Is het al 1 April?

Bijdrager
    Koning Frank

Iedereen met gezond verstand weet toch dat je niet 4 jaar na dato je geld terug kan vragen? Niet in de winkel, niet bij Apple, gewoon nergens.

Bijdrager
    Brombeer

Wilde jij vier jaar geleden soms weglopen? Of kan je moeder intussen wel kaartlezen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Komop heren, hij is pas 14 jaar oud, mag allemaal wel wat liever.
    Ik snap het wel maar eerlijk vertellen is meestal beste.

Bijdrager
    M_020

*13, @no_name ik wilde het alleen maar even zeker weten!!!

Bijdrager
    M_020

@brombeer nee, jij doet je naam trouwens eer aan:wink:

Bijdrager
    Domtoren

Dat geld krijg je nooit terug. Gewoon eerlijk aan je moeder vertellen wat er gebeurd is en dat je er van geleerd hebt.

Bijdrager
    Brombeer
    M_020 op 21 maart 2015

@brombeer nee, jij doet je naam trouwens eer aan:wink:

Die is dan ook zorgvuldig gekozen.
    Je zou het stil kunnen houden totdat je in staat bent je moeder die honderd euro (dat kost die app nu) terug te geven, al dan niet in pleeschrob-, vloerboen-, ramenlap-, vaatwas- en schoenpoetsbonnen. (Ja dat zijn inderdaad de vervelende klusjes). Op die manier combineer je het slechte nieuws met een oplossing, dat is altijd beter. Blijft overigens de vraag wat een tienjarige met zo’n europawijde navigatie-app moet. (al had ik het vroeger ook niet moeten proberen om bladzijden uit de atlas te scheuren…)

Op wiens account is die app trouwens aangeschaft, jouw eigen of dat van ma? Want dat is nu wel een kostbaar useraccount geworden.

Inactief
    Anoniem

Je geld krijg je sowieso niet terug. Waarom zou je ’t dan überhaupt aan je moeder vertellen? Levert je niks op, behalve misschien gezeik.

Inactief
    Anoniem
    Brombeer op 21 maart 2015

Blijft overigens de vraag wat een tienjarige met zo’n europawijde navigatie-app moet.

Dat vraag ik me nu ook af:)

Bijdrager
    M_020

@brombeer die app werd ook per ongeluk aangeschaft, ik denk dat ik even in die toplijst aan ’t kijken was en ik had net een app gedownload en m’n wachtwoord ingevuld ;-(. Ja dan geef ik haar over een paar jaar wel die 100-, terug, mijn moeder had destijds geen eigen account.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Maar je moet alsnog twee keer tikken voor je de app koopt.:-| Apart hoor. Ik had nog nooit van iemand gehoord die per ongeluk een app kocht. Wees maar blij dat het niet de I Am Rich app was.:-D

Bijdrager
    leavestone

Eerlijk duurt het langs vervelend dat je zo lang al met dit schuldgevoel rondloopt, gewoon tegen je mama vertellen en doe dat in het vervolg meteen.

Overigens als je nu een app aanschaft kan je dit makkelijker ongedaan maken dan vier jaar terug.

Bovenal fouten maken hoort erbij, laat even weten hoe je moeder het heeft opgevat en in ieder geval raak je de weg niet kwijt in Europa (het kost je geen data met die app).

Bijdrager
    Brombeer
    M_020 op 22 maart 2015

@brombeer die app werd ook per ongeluk aangeschaft, ik denk dat ik even in die toplijst aan ’t kijken was en ik had net een app gedownload en m’n wachtwoord ingevuld ;-(.

je weet het je nog verdacht precies te herinneren…

Ja dan geef ik haar over een paar jaar wel die 100-, terug, mijn moeder had destijds geen eigen account.

Maar wel een eigen bankrekening… Is het niet mogelijk dat je er onlangs achter bent gekomen dat je die app al tijden niet meer gebruikt en het geld dat die toen heeft gekost nu wel goed kan gebruiken en dat die moeder daar eigenlijk helemaal niets mee te maken heeft, behalve dat het indertijd haar geld was?

Wij ouwelullen zijn ook allemaal ooit tien en veertien geweest. En we hebben nog steeds meer wensen dan geld ervoor. Dat reduceert ons tot mensen. Wat we (ik in elk geval) wel hebben geleerd, is dat er voor gewone stervelingen geen slimme trucjes meer over zijn om geld tevoorschijn te toveren. Daar moet je toch minstens advocaat of politicus voor zijn. Al is accountant een goed begin.:wink:

Bijdrager
    Vodka

Ik heb in juli 2006 per ongeluk een iMac gekocht, kan ik die nog terugbrengen?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.