12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    leavestone

Pebble inklaring en tax 34,21 euro

Zo lang gewacht en op de stoep ‘vandaag’ zaterdag de jongens van de post of ik even 34,21 will betalen anders krijg ik mijn horloge niet. Kon ik het niet gepast betalen cash meneer had geen wisselgeld. Dus maandag ophalen?

Het is een horloge van 150 dollar waar je met de huidige koers niet eens 45 dollar voor moet bijleggen. Kan dit zo maar?

Als ik goederen via UPC ontvang is het tekenen enfin ontvangst nemen.

Kan het beter retour laten sturen en naar mij. Schoonzus in FL laten sturen op deze manier.

Bijdrager
    IGBA

Dat zal de btw plus 12,50 inklaringskosten zijn. Die betaal je bij alle zendingen van buiten de EU die meer dan 22 euro waard zijn. Bij particuliere zendingen ligt de grens bij 45 euro.

Moderator
    Poezenbeest

Ik denk dat als je er zo lang op hebt gewacht en dan de 32 euro niet wil bijleggen je een beetje krom bezig bent.

Het betreft inderdaad de btw plus de invoerrechten die je moet betalen, de postbezorger heeft dit voor jou verder met de douane afgekaart en vraagt daar een vergoeding voor. Is heel normaal. Als je het aan de deur niet kan betalen is het door laten zenden naar een postagentschap de beste optie en daar de veschuldigde kosten betalen.

Als je dit goedkoper wil regelen, dan kan je het inderdaad via een Amerikaans adres doen en dan als ‘gift’ laten versturen. Mocht je echter gepakt worden en mocht je pakket door de douane onderschept worden, dan betaal je niet de 12,50 kosten aan het postorderbedrijf, maar wel dubbel de invoerrechten en de btw.

Overigens bezorgt UPC geen pakketjes aan de deur, je bedoelt UPS.

Bijdrager
    IGBA

Het gaat bij die 12,50 niet om invoerrechten. Die betaal je pas bij producten die meer waard zijn dan 150 euro. Het zijn inklaringskosten (in feite administratiekosten).

Bijdrager
    computer space

Nog mazzel dat je MAG betalen. Mijn postbode denkt voor die 70 cent per adres bezorgvergoeding ga ik niet met cash lopen klooien en op klanten wachten. Ik zet gewoon geweigerd op het formulier en iedereen zakt er maar in.

Bijdrager
    computer space

Wordt trouwens tijd dat PostNL eens de DHL methode gaat hanteren: gewoon envelop met factuurtje in de bus.

Bijdrager
    IGBA
    computer op 30 juni 2013

Mijn postbode denkt voor die 70 cent per adres bezorgvergoeding ga ik niet met cash lopen klooien en op klanten wachten. Ik zet gewoon geweigerd op het formulier en iedereen zakt er maar in.

Dat zegt misschien wel minder over de postbode, dan over zijn klanten. Heb het hier althans nog nooit meegemaakt.

Bijdrager
    poing

beetje achteraf gemek dit.

Bijdrager
    computer space
    IGBA op 30 juni 2013

Heb het hier althans nog nooit meegemaakt.

Allicht met een andere postbode! Moeilijk heeft ie van mij het niet met permanent bemande receptie met vriendelijke dames.

Bijdrager
    leavestone

Ik heb hem nog niet omdat ik niet gepast kon betalen. Maar ga overleggen om hem naar mijn schoonzuster Tee laten sturen die zie ik van de zomer weer. Tot 450 euro kan je nieuw spul meenemen;)

30% extra vind ik nogal veel maar ik heb er nog een in backorder staan dan wordt het meer dan een half klokkie en dat is overdreven. Dank voor de ervarings overdracht

Bijdrager
    leavestone

Ter info pebble nu om mijn pols gewoon betaald, de 2e gaat via mijn schoon zusje. Eerste indruk: Pro mijn nieuwe ringtoon is stil (door trillen pebble weet je dat je gebeld wordt. Con hij ondersteund op het moment geen Chinese karakters dus als je gebeld wordt door een contact die in het karakters is opgeslagen zie je een hoop vierkantjes zelfde, dit geld ook voor muziek. Verder erg leuk

Bijdrager
    IOS dude

@computerspace
    DHL methode?? M’n pa z’n iPad werd geleverd na herstel met DHL express, 2keer niet thuis(je kan namelijk niet instellen wanneer ze aan je deur staan) en z’n iPad mogen gaan ophalen 80km verder… Ik heb nog steeds het liefste UPS of bpost

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.