30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Breuf

“PearC gaat Mac klonen verkopen in NL en België”

Hier gelezen.

Bijdrager
    computer space

Deden ze eigenlijk al, omdat ze toch door half europa verscheepten, maar goede zaak. Zet Apple maar onder druk om met die headless iMac te komen.

Bijdrager
    St. Mobbs

Of Apple gaat het anders aanpakken. Want naar mijn weten is het installeren van Mac OS X op een niet-Apple computer niet illegaal in Nederland omdat je de voorwaarden voor de koop niet kunt lezen. Je hebt het product al gekocht en je weet ‘niet’ dat het niet op een niet-Apple computer geïnstalleerd mag worden.

Als Apple eerst jouw de gebruikersvoorwaarden laat lezen en je specifiek op die beperkende voorwaarde wijst sta je als consument (en ook als kloonmaker) weer een stukje zwakker.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik heb in elk geval liever een echte Mac.

Bijdrager
    NI3LS

Ze zien er niet uit. Als je zoiets wilt, ben je niet Mac-waardig en mag je wat mij betreft je PC houden.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Inderdaad, en hun website trekt ook al op niets:
    http://www.pearc.de of https://www.pearc.de
    Ik krijg een foutmelding.

Bijdrager
    iDuck

Snap niet waarom ze er geen hardwarematige EFI module erin proppen. Kan je OS X updaten wat je wilt in plaats van dat geklungel met (softwarematige) EFI emulatie. Je koopt geen probleemloze OS X machine op deze manier.

Je kan beter Linux of Windows op een PearC kwakken. Zoals het hoort. :wink:

Bijdrager
    Nick Nack

En wat wordt het volgende? Dat BMW hun auto’s niet meer mogen verkopen met motor omdat je keuze moet hebben voor andere?

Dat je Chinese klote auto’s krijgt met M5 blokken inclusief alle rampen van dien.

Rot toch op man.

Bijdrager
    Sanjeev
    ”Mac

Inderdaad, en hun website trekt ook al op niets:
    http://www.pearc.de of https://www.pearc.de
    Ik krijg een foutmelding.

probeer eens: http://www.pearc.be/

Bijdrager
    Dagaloni

Apple wacht gewoon af tot de prijs die ze moeten betalen voor het schenden van Apple’s regels zo hoog is dat zij er flink aan verdienen en dan vallen ze aan! :evil:

Inactief
    Anoniem

Ik begrijp ze echt niet, ze hebben het erover hoe ‘slecht’ Mac OS X is. En daarna proberen ze het toch werkend te krijgen op een pc.

Stelletje losers.:evil:

Bijdrager
    topaj

Even een tabel ter vergelijking van een hackintosh / PearC.
    Je kan zo zien dat ze een rechtzaak makkelijk kunnen betalen (200 euro pure winst):

HTML versie:
    http://www.mediafire.com/download.php?zontddwyzmm

Bijdrager
    KarelWillem
    ”iNanc”

Ik begrijp ze echt niet, ze hebben het erover hoe ‘slecht’ Mac OS X is.
    En daarna proberen ze het toch werkend te krijgen op een pc.

Wie zijn ‘ze’??

Op de site van PearPC hebben ze het juist over de superioriteit van OS X.

Het is meer de hardware waar ze commentaar op hebben.

Bijdrager
    Marius1976
    ”NI3LS”

Ze zien er niet uit. Als je zoiets wilt, ben je niet Mac-waardig en mag je wat mij betreft je PC houden.

Tut Tut… niet Mac waardig. De arrogantie ten top.

Het doet mij denken aan uitspraken van een Duitssprekende man met een snorretje een kleine 70 jaar geleden.

Inactief
    Anoniem
    ”KarelWillem”
    ”iNanc”

Ik begrijp ze echt niet, ze hebben het erover hoe ‘slecht’ Mac OS X is.
    En daarna proberen ze het toch werkend te krijgen op een pc.

Wie zijn ‘ze’??

Op de site van PearPC hebben ze het juist over de superioriteit van OS X.

Het is meer de hardware waar ze commentaar op hebben.

De meeste PC gebruikers.

Bijdrager
    plonserd
    ”NI3LS”

Mac-waardig?
    Bestaat dat ook al?

Ik ben een enorme OSX-fan, en ik maak muziek met Logic Pro omdat het zo’n goede software is.
    Maar ik heb getwijfeld om voor het recorden over te stappen naar een windowsmachine met ProTools omdat de Machardware zo verschrikkelijk veel kost..

Uiteindelijk dan toch 2000 euro opgehoest voor een Macbook Pro waar 1 FW800poort en 2 USBpoorten opzitten, WOW!
    gelukkig dat ik het oude model met expresscardslot nog kon kopen, dan heb ik toch iéts van uitbreidingsmogelijkheid van FW/USBpoorten zonder met een powered hub te moeten gaan werken..

Voor 8 gig ram in de MBP’s moet je maar liefst bijna 1000 euro ophoesten, terwijl het in eender welke andere (web)shop maar 650 euro hoeft te kosten, voor hoogwaardig geheugen.

Ik ben dan ook zwaar aan het overwegen om een PearC te kopen om thuis Logic Pro te draaien, de macbook pro hou ik dan wel voor onderweg/ op het podium.

Bijdrager
    computer space

Here we go again.
    Apple heeft gewoon een gat tussen de MacMini en de MacPro. Dat vult Pear in. Er is een groep mensen die een redelijk snelle mac wil, zelf graag een vette Eizo of NEC monitor koopt, en een Pro te snel en te duur vind. Laat Apple die club in de kou, dan heeft een ander bedrijf het volste recht een gat in de markt te vullen toch? Vroeger was er nog de G4 toren met een redelijke prijs, maar die tijd is al lang voorbij.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Marius1976″

Het doet mij denken aan uitspraken…

Is het niet een beetje vroeg voor de wet van Godwin?

Bijdrager
    computer space

Moest ook aan wet X denken, maar was de naam kwijt. Tnanx!

Bijdrager
    Pieterr

Trabant gooit h’m er bij tijd en wijle in. Maar hij vertoeft dan ook veel in de Lounge.

Bijdrager
    ronaldoo

Heb een paar weken geleden zo een pearc gekocht en tot nu toe werkt het allemaal prima.
    Opstarten doet hij prima sneller dan een imac 3,06 ghz early 2009 en zo zijn er nog dingen die hij sneller doet dan een originele mac.
    Bedrijft geeft prima service,heb je een vraag stuur mail en binnen 2 uur antwoord.Kom je er echt niet uit bel en ze helpen je aan de telefoon verder ook al duurt het een uur. en deze service kost niks meer
    Mocht apple nu net zo een service geven zou ik eerder terug kiezen voor apple. Bij apple word geëist. dat je een careplan koopt wil je dezelfde vorm van service hebben koop je dit niet helpen ze je gewoon niet verder sta je als consument in de kou
    Dus het totaal pakket van computer en service is een stuk beter dan dat van apple heb me hierdoor meer dan 1000 euro bespaard en heb 2 jaar garantie.Netjes volgens de eu wetgeving iets waar apple onderuit probeert te komen.
    Wat betreft de EULA deze staat inderdaad niet op de buitenkant bij een originele leopard installatie dvd en de eu wetgeving zegt dat voorwaarden door de consument voor het openen door de consument gelezen moet kunnen worden.
    Want iemand die osx zou willen draaien maar niet op de hoogte is van hardware of regels zou het os kopen en na het openen van de verpakking lezen, mag niet op niet apple gerelateerde producten worden geïnstalleerd en dit os terug brengen naar de winkel en deze persoon zou kunnen fluiten naar zijn centen want de verkoper gaat deze persoon zijn geld nooit terug geven.
    En een consument is in de EU nog steeds niet verplicht om zelf onderzoek te doen voor aankoop van een product of iets wel of niet mag.Mits elke verkoper/winkel geacht word de EU wetgeving te volgen.
    Ik heb de proef op de som genomen enige weken geleden en ben afgekraakt van hier tot ginder waar ik totaal niet wakker van lig.Maar ben niet zo achterbaks als mensen die toen reageerde en zich verder voordoen als engeltjes wat betreft sommige zaken.mits hier niet over gesproken mag worden op dit forum.

Bijdrager
    R-Flow

Eén ding lijkt je PearC wel te missen t.o.v. een echte Mac: spellingscontrole.:evil:

Naar mijn mening schiet Apple de laatste tijd ook steeds vaker tekort. Vind het dus prima dat andere bedrijven op deze manier toch voor zekere concurrentie zorgen, hoe minimaal ook (beter iets dan niets zoals voorheen het geval was). De heftige en emotionele reacties van sommige gebruikers hier begrijp ik niet zo goed. Domme uitlatingen zoals dat iets of iemand niet “Mac-waardig” zou zijn al helemaal niet. Alsof ik, de klant, zichzelf waardig moet bewijzen voordat ik met Mac OS X mag werken. Hou toch op. Soms vraag ik mij oprecht af wat het bedrijf in recente jaren gedaan heeft om zulke blinde loyaliteit te verdienen van haar klanten. Was Apple maar net zo loyaal naar de klanten toe als deze weer een van de zoveelste schijnbaar onoplosbare problemen ondervinden met haar producten. Bizar eigenlijk.

Bijdrager
    Soulshaker

Zoals ik al zei,

Als Apple met een mac afkomt die de prestaties van de iMac met de uitbreidmogelijkheid van een Mac Pro combineert ,
    is het uit , gedaan , finito met zulke bedrijfjes als PearC en Quo.
    Het is gewoon een gat in de markt , en die kleine bedrijfjes maken daar gewoon gebruik van

Bijdrager
    ronaldoo

Dat denk ik niet er zullen altijd mensen blijven die weigeren veel geld te betalen voor een computer,ook al komt apple met een zogezegd tussen model.
    Voor mij is osx het enigste wat ik eigelijk wil en de meerprijs van een zogezegde design pc hoef ik er nu echt niet bij mits ik hier toch extra voor moet betalen.Ik wil niet vasthangen aan een fabrikant om toch maar een systeem te kunnen draaien.Wil ik vrij zijn in de keuze van hardware en niet zoals apple de mensen oplegd om vaak al verouderde te kopen mits de evolutie van hardware heel erg snel gaat.
    Nu is de laatste reeks al een paar maanden uit hardware die toen top was is nu al weer in prijs gezakt maar apple blijft nog steeds identiek dezelfde prijs vragen.
    iemand die in januari een imac early 2009 gaat kopen betaald nog steeds de volle pot voor een model dat dan al bijna een jaar oud is.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”ronaldoo”

…Voor mij is osx het enigste wat ik eigelijk wil en de meerprijs van een zogezegde design pc hoef ik er nu echt niet bij mits ik hier toch extra voor moet betalen.Ik wil niet vasthangen aan een fabrikant om toch maar een systeem te kunnen draaien. Wil ik vrij zijn in de keuze van hardware en niet zoals apple de mensen oplegd om vaak al verouderde te kopen mits de evolutie van hardware heel erg snel gaat…..

Maar je bent helemaal niet vrij in de keus van hardware, dat denk je maar. :wink:

Ik heb OS X draaien op een Netbook. Om min of meer dezelfde reden als waarom jij je PearPC hebt gekocht.
    Ik had op dat moment geen 1000 euro (over) voor een MacBook en wilde iets goedkoops én kleins.
    Daarom een MSI gekocht.

En hoe je het ook draait en keert; je blijft afhankelijk van goedwillende hobbyisten (of dat nu een bedrijfje is of wat particuleieren) voor het draaiend houden of krijgen van jouw systeem.

Apple kan je met elke systeemupdate weer afscheid laten nemen van je goed-draaiende systeem.
    En dan kan je twee dingen doen: – niet updaten of – wachten op iemand die het voor je oplost.
    Je hebt geen enkele zekerheid i.i.g.

Als je die onzekerheid voor lief neemt – daar staan dan (soms) een lagere prijs tegenover – is het prima.
    Wil je dat niet, dan begin je niet aan een kloon.

Bijdrager
    kx22

:sealed: ik kocht een macbook omdat het zo mooi uitzag :sealed:

Bijdrager
    Pieterr

Q&A with PearC.

At the beginning of the year, PearC hit the headlines when it launched a whole range of Mac Clones. At first they only sold computers in Germany but it looks like they now turn to Benelux (Belgium, Netherlands, Luxembourg ) and France.

Because we heard and read a lot about PearC, we wanted to listen to PearC for once. We believe that you can’t judge if you don’t have all the facts. Unfortunately, very few have asked those guys why they are doing it and that’s why we contacted Eckhart Covent, official PearC dealer for the 4 new countries PearC covers.

Bijdrager
    Soulshaker
    ”ronaldoo”

Dat denk ik niet er zullen altijd mensen blijven die weigeren veel geld te betalen voor een computer,ook al komt apple met een zogezegd tussen model.
    Voor mij is osx het enigste wat ik eigelijk wil en de meerprijs van een zogezegde design pc hoef ik er nu echt niet bij mits ik hier toch extra voor moet betalen.Ik wil niet vasthangen aan een fabrikant om toch maar een systeem te kunnen draaien.Wil ik vrij zijn in de keuze van hardware en niet zoals apple de mensen oplegd om vaak al verouderde te kopen mits de evolutie van hardware heel erg snel gaat.
    Nu is de laatste reeks al een paar maanden uit hardware die toen top was is nu al weer in prijs gezakt maar apple blijft nog steeds identiek dezelfde prijs vragen.
    iemand die in januari een imac early 2009 gaat kopen betaald nog steeds de volle pot voor een model dat dan al bijna een jaar oud is.

Inderdaad, er zullen mensen zijn die voor zo goedkoop mogelijk gaan.
    Maar als Apple zo een tussenmodel op de markt zet verliezen die kloonbedrijfjes al een groot deel van hun klantenpotentieel.
    Namelijk de mensen die liever een echte mac hebben die men zelf kan uitbreiden.

Dan is het voor hun nog de vraag of het rendabel genoeg is om voort te blijven doen.

Bijdrager
    computer space

Als de lengte van de Apple Cinema Displays kort blijft en trend wordt voor de andere maten, komt er wellicht weer een keer een nieuwe Cube uit. Een Pro op tafel is geen potje, en daar is het snoer te kort voor. Ik blijf hopen……

Bijdrager
    KarelWillem

Ben ik nu de enige die geen fok van die zin snapt?? :wink: 8)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.