One More Thing » Community » Forum » Mac Software » macOS » PDFs samenvoegen in Voorvertoning -> crash

PDFs samenvoegen in Voorvertoning -> crash

Profielfoto van Obi-wan Kenobi

Obi-wan Kenobi op 16 juni 2017 #

Reeds verschillende jaren gebruik ik op mijn werkcomputer voorvertoning om snel en gemakkelijk PDFs samen te voegen, of bepaalde pagina’s in PDFs in te voegen. Sinds twee weken ben ik overgestapt op Sierra (ik heb even gewacht tot hopelijk de meeste fouten eruit waren en mijn professionele programma’s er zonder problemen op zouden werken), en nu crasht dat programma telkens wanneer ik dit doe. Het programma bevriest, ik krijg zo’n ronddraaiende strandbal, en moet geforceerd afsluiten. Tegelijkertijd maakt het programma mappen aan met de bestandsnaam en een hoop tekens erachter: bestandsnaam.pdf.sb-0ffcaa9d-oGhmKn bijvoorbeeld.
Ik heb de indruk dat PDFs vanop m’n eigen harde schijf zonder problemen werken, het zijn echter de PDFs die op de NAS staan (bestanden van de uitgeverij) die zo moeilijk doen. Ik kan uiteraard deze PDF’s telkens op m’n bureaublad slepen, maar het zou handig zijn als het zou werken.

Kent er iemand een oplossing of tips hiervoor? Duizendmaal dank alvast!

Profielfoto van Gitte65

Gitte65 op 16 juni 2017 #

Hoe voeg je die pdf’s samen? Met slepen van de miniatuur? Dat slepen ging in het verleden heel makkelijk, maar dat lukt hier al een tijdje ook niet meer, weet niet of dat sinds Sierra is eerlijk gezegd.
Maar het lukt me wel als ik Voorvertoning zet op miniatuur weergave, dan de blz selecteren en vervolgens in menubalk kiezen voor:
Weergave/ voeg in/ Pagina uit bestand.

Misschien dat het op deze manier wel lukt?

Profielfoto van GoeieDag

GoeieDag op 16 juni 2017 #

Via het slepen van de ‘miniaturen’ van de ene navigatiekolom in de andere lukt het nog steeds prima (in Sierra).

Profielfoto van Obi-wan Kenobi

Obi-wan Kenobi op 16 juni 2017 #

Alles werkt, inclusief het slepen, maar niet als het PDF-bestand op de NAS staat. Enkel als ik het op m’n bureaublad sleep alvorens er aan te werken.

Profielfoto van lord anubis

lord anubis op 17 juni 2017 #

Deze indruk heb ik ook. Bij het samenvoegen van grote pdf’s > 800MB tot 1,2GB per stuk, levert zeker naar een NAS (QNAP en WD) een beachball van 5-6 minuten. Wil ik het bewaren dan idem de beachball en na diverse minuten zelfs een systeem freeze op van 4-6 minuten. Bewaar nu eerst alles op mijn desktop en verplaats het dan naar de NAS. Op de desktop gebeurt het ook maar minder langdurig. Soms is er helemaal geen save gebeurt, de sluit knop behoud zijn dot in het rode icoontje.

Ellende is dat als ik de pdf sluit het liedje van voren af aan begint. Weliswaar sneller.

Als ik een document sluit welke op een NAS staat krijg ik na een halve minuut de melding dat er geen revisie bewaard kan worden.
Maar ja dat gedoe over de filenaam veranderen of niet eens fatsoenlijk kunnen kopieren of bewaar als vind ik ook waardeloos.

Profielfoto van piebas

piebas op 17 juni 2017 #

Hoe is alles met het netwerk verbonden? Wifi of kabels?
Als er wifi gebruikt wordt zou ik eens via een kabel proberen.

Over dit topic

Gestart op 16 juni 2017 door Obi-wan Kenobi

Laatste reactie door piebas

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?