24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffo

PDF’s maken

Wie weet er een voordelige PDF creator. Voor windhoos bestaan en verschillende gratis PDF makers, voor Mac ben ik ze nog niet tegen gekomen.

Tks alvast

Bijdrager
    Blik

Als je office hebt kun je hiermee ook PDF’s creeren.

Bij “printen” kun je kiezen voor de optie “save as PDF”.

Verder zou ik geen programma’s kunnen opnoemen.

Bijdrager
    jeffo

Wow dat wist ik niet, ga ik meteen proberen.

Tks!

Bijdrager
    joffrie

Als je print ([command] p), dan kan je ook als pdf opslaan.
    Links onder in het print menu > PDF

Voila, daar hoef je geen Acrobat voor te hebben.

Inactief
    Anoniem

PDF zit standaard in OSX ingebakken. Vanuit elk denkbaar programma kun je kiezen “Druk af” en dan “Bewaar als PDF”.

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”jeffo”

Wie weet er een voordelige PDF creator. Voor windhoos bestaan en verschillende gratis PDF makers, voor Mac ben ik ze nog niet tegen gekomen.

misschien omdat de mogelijkheid PDF te maken standaard in OSX zit ?

Bijdrager
    JWB
    ”Blik”

Als je office hebt kun je hiermee ook PDF’s creeren.

Bij “printen” kun je kiezen voor de optie “save as PDF”.

Verder zou ik geen programma’s kunnen opnoemen.

Ook zonder Office is dit mogelijk hoor!

Bijdrager
    jeffo

Echt fantastisch zeg, daar ben ik heel blij mee.

Dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    Blik

OK thankx ook weer iets geleerd. Wist dat het in office mogelijk was maar niet
    dat het met elk programma mogelijk was.

Inactief
    Anoniem

Volgens Windows-gebruikers is het superieur aan de zooi die Adobe levert. En helemaal geïntegreerd en gratis!:wink:

Bijdrager
    JWB
    ”Zakske”

Volgens Windows-gebruikers is het superieur aan de zooi die Adobe levert. En helemaal geïntegreerd en gratis!:wink:

Adobe is de bedenker van PDF, dus zooi zal het niet echt zijn….

Inactief
    Anoniem

De gratis Adobe Reader wel… :sealed:

PDF on Mac – So now I know what the experience is supposed to be like!

So I guess it doesn’t need saying, but Adobe Reader on Windows absolutely sucks. It is slow, regularly crashes web browsers and it used to make me think twice about even opening PDF files unless I really needed to see what was inside.

I was not expecting a different experience on Mac, it is not Microsoft’s fault that Adobe wrote a reader app that sucks so hard and so I expected it to suck just as hard over on this side of the fence as well so I was extremely pleasantly surprised to find a little app called Preview installed on my new mac as the default PDF viewer.

I have no idea if Adobe even make a PDF reader for Mac OS but there is no way I am going anywhere near the Acrobat Reader site just in case they do. This thing is tiny, responsive and just works™, it’s great.

Chalk up one for the Mac side of the fence, the grass is getting greener.

Bijdrager
    JWB
    ”Zakske”

De gratis Adobe Reader wel… :sealed:

Daar maak je geen PDF’s mee….

Inactief
    Anoniem

Sorry… had m’n post hierboven al aangepast.

Nee… dat klopt, daar maak je geen PDF’s mee. Maar het hele PDF-gedoe op Windows is zo slecht dat veel mensen PDF’s niet eens downloaden… de app crasht als je hem gewoon al wilt bekijken.

Ik sla werkelijk alles op als PDF en niet b.v. als webarchive, omdat PDF veel beter en gemakkelijker is… als het werkt zoals het hoort.:?

Bijdrager
    applet

ahhhhh weer een fantastisch moment!!!!

Ik heb het uitgeprobeerd in office en het werkt super!!

Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    salvatore

Wat nog een aardige optie is, is het maken van PDF (of PNG, JPG et cetera) van websites door gebruik te maken van Paparazzi.

Als je namelijk print vanuit de browser zal de stijl van de website niet in de PDF opgenomen worden. Liefst heb je dan de stijl 1:1 in de PDF. Met Paparazzi kun je dit wel meenemen.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Op kantoor hebben we alles van Adobe wat met PDF te maken heeft en het is allemaal volkomen kut. Klaar, sorry voor het taalgebruikt. Wachten, wachten, wachten…Vaak printen we naar de kleuren PS printer en kiezen dan druk af naar bestand, en slpen dat dan weer op Distiller… Wat een ellende. Ook is de kwaliteit niet constant. Mijn God.

Bijdrager
    rvanheukelum

Dat is een kwestie van kennis.
    Ik werk dag-in-dag-uit met PDF en met Acrobat en Distiller, en ik heb nooit problemen. Wel merk ik vaak dat aanleverende partijen (tot op reclamebureau’s toe) geen idee hebben hoe goede PDF’s te maken, terwijl dit vanaf elk platform te doen is.
    Heb je Acrobat geïnstalleerd, dan heb je ook de Adobe PDF printer … wie eerst een Postscript bestand maakt om die handmatig te Distillen heeft het echt niet begrepen … dat hoeft al niet meer sinds Acrobat 5. Dan hebben we het nog niet eens over de exportopties naar PDF vanuit InDesign, Illustrator en XPress.

De enige PDF-gerelateerde software die beter is dan Adobe’s Acrobat Reader is Apple’s Voorvertoning, die veel sneller is, en waar je een flitsende zoekoptie hebt (Spotlight).
    Volgende week lanceer ik de tutorialsite voor mijn (bijna ex-) werkgever, die DTP-ers begeleidt bij het vervaardigen van goede PDF’s en de voorbereidingen die eraan vooraf gaan.

De beta staat hier.

Bijdrager
    Baas

PDFLab.app

Hoewel ik het nog niet veel gebruikt heb, lijkt dit me een heel handig programma als je veel met PDF werkt. Je kunt losse PDF files aan elkaar plakken.

Joost

Bijdrager
    e

Je kan ook PDF’s maken door de toetscombinatie “APPLE + SHIFT + 4” te doen. Dan kan je een deel van je scherm PDF-en. Een soort print screen zeg maar

Bijdrager
    Jello
    ”e”

Je kan ook PDF’s maken door de toetscombinatie “APPLE + SHIFT + 4” te doen. Dan kan je een deel van je scherm PDF-en. Een soort print screen zeg maar

‘Een soort print screen’ … appelke + shift + 4 IS printscreen, en is enkel in panther in PDF. Vanaf Tiger PNG…

Inactief
    Anoniem
    ”Jello”

’Een soort print screen’ … appelke + shift + 4 IS printscreen, en is enkel in panther in PDF. Vanaf Tiger PNG…

Maar dat kun je met een commando in de Terminal weer veranderen in PDF… als je wilt.

Bijdrager
    Jello
    ”Zakske”
    ”Jello”

’Een soort print screen’ … appelke + shift + 4 IS printscreen, en is enkel in panther in PDF. Vanaf Tiger PNG…

Maar dat kun je met een commando in de Terminal weer veranderen in PDF… als je wilt.

Ja, maar een ‘eenvoudige’ gebruiker prutst niet in de terminal :|

Inactief
    Anoniem

Dan moeten ze maar shotChoice downloaden…:wink:

http://macupdate.com/info.php/id/18695

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.