5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    TheRockwilder

PDF's en paginanummers in liggende pagina op Office for mac 2011

Hallo,

Ik ben op dit moment hard bezig met mijn scriptie. Alles is nu in principe af. Maar nu komt het volgende: Ik wil graag de paginanummers toevoegen, dit gaat goed tot dat er een liggende pagina komt. Word begint dan weer met pagina 1. Ik zou dus graag willen dat word de liggende pagina’s ook meetelt.

Naast de paginanummers is dit ook het geval met een PDF maken. Als ik het document opsla als PDF krijg ik verschillende PDFjes. (de eerste PDF zijn staande pagina;s, gevolgd door een liggende pagina en weer gevolgd door een staande pagina. Ik zou graag alles (liggend en staand) in 1 document hebben.

Heeft hier iemand ervaring mee?? Alvast hartelijk bedankt!

Bijdrager
    tarun

Ik kan je alleen vertellen dat dit geen standaard gedrag van Word is. Die liggende pagina, is dat een nieuwe sectie? Dan moet je in de kop instellen dat deze de kop van de vorige sectie overneemt (Zelfde als vorige):

Bijdrager
    whispering

Ik ben geen word expert, maar heb net wat zitten proberen met word en kwam het volgende tegen.
    Op elke liggende pagina controleer je of de paginanummering op ‘continue from previous section’ staat.

Bij het bewaren van het document als pdf krijg ik ook afzonderlijke pdf-bestanden voor de liggende en staande pagina’s.
    Mocht daar geen oplossing voor zijn om dat in 1 keer te doen vanuit Word dan kun je altijd nog het gratis programma pdfsam gebruiken om van die afzonderlijke bestanden weer 1 pdf te maken.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    whispering op 26 mei 2012

Op elke liggende pagina controleer je of de paginanummering op \’continue from previous section\’ staat.

Dit is inderdaad de oplossing: Word kan per sectie de nummering opnieuw beginnen, en als dat niet moet maar wel gebeurt is het zaak die optie te veranderen.

whispering op 26 mei 2012

Bij het bewaren van het document als pdf krijg ik ook afzonderlijke pdf-bestanden voor de liggende en staande pagina\’s.

Mocht daar geen oplossing voor zijn om dat in 1 keer te doen vanuit Word dan kun je altijd nog het gratis programma pdfsam gebruiken om van die afzonderlijke bestanden weer 1 pdf te maken.Daarvoor heb je niks nodig dat niet al op elke Mac staat. Door een PDF-bestand te openen in Voorvertoning en dan de miniaturenweergave aan te zetten kun je een tweede PDF-bestand vanuit de Finder de kolom met miniaturen inslepen en neerzetten op de plek waar je de pagina’s ervan in wilt voegen in het eerste document. Je kunt ook de volgorde van pagina’s veranderen door ze te verslepen, pagina’s roteren en bijsnijden, enz.

Bijdrager
    whispering

Je hebt gelijk dat dat ook met voorvertoning kan.
    Het genoemde programma pdfsam is vooral handig indien je een groot aantal pdf-bestanden samen wilt voegen. Heb je maar een paar pdf-bestanden, dan is voorvertoning een stuk handiger.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.