7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Svartvatten

Pdf's bewaard in iBooks op iPad niet op die iPad bereikbaar.

L.s.,

In iBooks op mijn iPad heb ik documenten die ik daar bewaren wil en een aantal te documenten die nog wil lezen.
    Vanochend zat ik in een bijeenkomst waar ik een afbeelding uit ern bewaard doc wilde laten zien.
    Toen bleek dat de voor pagina van het document wel aanwezig is maar wat ik ook klik, het document opent niet.

Bij sommige documenten zie ik een download wolkje maar ik heb dat doc niet geupload, het stond op mijn iPad en nu staat het er niet meer.

Hoe krijg ik al die pdf’s weer terug op mijn iPad en hou ik ze daar?
    Hoe voorkom ik dat gedownloade pdf’s uit mijn iBooks verdwijnen zonder dat ik dat zelf regel?

Appel bepaalt toch niet wat ik in iBooks opberg.

Bijdrager
    McPim

Als je een download wolkje ziet moet je die documenten eerst downloaden op je iPad, ze staan er om wat voor reden dan ook niet op. En daarna blijven ze er gewoon opstaan. Misschien verdwenen door een nieuwe installatie van de iPad? Zorg dat je iCloud sync ook aanstaat voor iBooks, dan raak je ze nooit kwijt.

Bijdrager
    Svartvatten

Dank je MacPim.
    1 / Er is geen nieuwe installatie van de iPad geweest sinds in gebruik name (nov 2015) vorig jaar november. Wel updates software.
    2 / Een aantal documenten staat er sinds in gebruik name op maar was vanmiddag tijdens een vergadering niet meer beschikbaar. Dat stoort behoorlijk en maakt het ding onbetrouwbaar. Dan kan ik beter een laptop meenemen of alle PDF’s opslaan in iAnnotate, kan ik er nog wat markeren ook.
    3 / iCloud sync staat aan voor iBooks, in iCloud heb ik 42 Gb beschikbaar.
    4 / In IBooks staan 124 bestanden in 20 mappen
    5 / Nog wat vreemds: In iBooks op de MAC is de bestandsgrootte van veel bestanden 0 kb. Klik ik er op dan opent dat bestand wel. Waar staat dat bestand?

Bijdrager
    McPim

Dat is vreemd inderdaad Svartvatten.. Eenmaal op je iPad zouden ze daar gewoon moeten blijven staan, hoop dat het eenmalig is. Als je veel met PDF’s werkt voor je werk zou je GoodReader kunnen overwegen. Dat vind ik voor dat doel handiger, met veel meer mogelijkheden. En 5: dat is bij mij ook zo, terwijl ze er wel op staan. iBooks bestanden zelf staan ergens diep in een systeem-library dacht ik. Niet over nadenken tenzij je het heel belangrijk vind (en dan kom je weer bij GoodReader uit :wink: )

Bijdrager
    McPim

De iBooks iCloud sync optie is trouwens relatief nieuw, ik denk dat het daar ergens mis is gegaan. En niet alle nieuwe dingen bij Apple gaan in een keer goed.. Maar als alles nu wel (zonder wolkje) op je iPad staat kun je er gewoon op vertrouwen. Voor de volledigheid (nav eerste post): Een wolkje bij een ibooks bestand wil niet zeggen dat je het geupload hebt, maar dat het nog niet gedownload is.. Het bestand staat dus alleen in iCloud, daarom zie je de voorpagina maar niet de inhoud. Als je er op klikt en verbinding hebt wordt het gedownload op je iPad en blijft er dan voorgoed op staan.

Bijdrager
    Beech

iBooks op een iPad is een ramp, lees dit maar eens. Ik heb een iPad 1 en 3. Op de 1 blijft alles keurig staan wat ik er in heb gezet, inclusief mijn onderverdelingen. Op de iPad 3 heet dat “Verzamelingen”, die zijn praktisch allemaal leeg, behalve Boeken en pdf. Op mijn iMac staan in iBooks alle boeken, documenten, enz. die ik er ooit op heb gezet, maar op mijn iPad 3 wil niets synchroniseren, terwijl ik iBook heb aangevinkt in iCloud. Ik vermoed, gezien alle reacties, dat er iets mis is gegaan toen iBooks synchronisatie uit iTunes is verdwenen en iBooks “zelfstandig” werd. Op mijn Mac Mini is het weer anders, rotzooi, evenals mijn Foto’s op de iMac, MacMini, iPhone, iPad 3. Steeds weer dubbele, drievoudige, viervoudige foto’s, 1200 nieuwe foto’s op mijn iPhone, terwijl ik twee keer heb geschoten. Maar ja, het is ook 35 °C.
    Zojuist weer even iBooks geopend, crasht na 2 minuten. Niet mee te werken. Ze zullen bij Apple er wel op uit zijn dat ik mijn iPad 3 vervang door de nieuwste.
    Ik gebruik Goodreader.

Bijdrager
    Svartvatten

Dank McPim en Beech,

Klinkt allemaal niet zo vrolijk. Als je mappen structuur in iBooks ook nog verdwijnt deugt de software niet en raak je nog verder van huis ipv dat de software jou verder helpt. Het is al geen feest om mappen te maken in iBooks.

Ik zal eens proberen de boel over te hevelen naar GoodReader en kijken of dat beter gaat.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.