6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    GeertjeMO

PDF waarin PMS kleuren verloren gaan

Hallo allen,

Ik loop tegen iets vreemds aan. Hopelijk kan iemand mijn raadsel oplossen.. Thanks alvast!

Ik heb een InDesign bestand opgemaakt in 3 PMS kleuren, dit bestand sla in op als HR pdf met SheetCMYK_1v4_IND4 profiel. Normaal gesproken geen problemen mee.
    Nu zie ik in mijn bestand de PMS kleuren duidelijk. In het pdf Profiel check ik nog eens uitvoer en inktbeheer en zie daar de PMS kleuren staan. De opgeslagen bestanden open ik in Adobe Acrobat Pro en check daar het uitvoer voorbeeld, tot mijn verbazing zie ik 1 van mijn PMS en terug de ander kleuren heeft hij omgezet naar CMYK.. Het zelfde verhaaltje met het zelfde bestand nog eens geprobeerd nu zie ik 2 van mijn PMS kleuren terug in de pdf…

Wat gaat hier fout?

Bijdrager
    Blieper

Weet je wel zeker dat ze als ‘spot’ staan weggeschreven en niet als ‘proces’

Bij spot staat er een grijs bolletje achter

Bijdrager
    pruus

Bij het opslaan als pdf zul jij aan moeten geven in welk formaat de pdf wordt opgeslagen. Voor drukkers is het meest gebruikteformaat: PDF/X formaat, meestal 2003 oid. Dit speelt heel nauw. Testen maar, of de drukker bellen hoe hij het geleverd wil hebben…..

Moderator
    Night

Sheet_CYMK? Ik denk dat je moet kiezen voor SheetSpotHiRes; hierin worden de spotkleuren ondersteund.

Bijdrager
    MrEarly

^ Night slaat de spijker op z’n kop!

Bijdrager
    GeertjeMO

Bedankt voor jullie reacties! De PMS’en staan idd wel in spot, en in het pdf profiel heb ik bij uitvoervoorbeeld aangegeven dat hij de PMS’en behoud.
    Het SheetSpotHiRes profiel klinkt idd heel erg logisch!!!

Top tip! Thanks ^Night

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.