7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    zoing

PDF voor Nederlandse kranten?

Er is hier ongetwijfeld wel een kenner op het forum voor deze simpele vraag:
    als ik voor een Nederlandse krant een PDF aanlever, is dat dan een zelfde PDF als voor de Belgische kranten?
    M.a.w.: is een Certified PDF Dutch Newspaper identiek aan een CPDF volgens de Medibel Plus-normen?

Bijdrager
    DTP2

Om zeker te zijn zou ik of aan de betreffende krant vragen om het juiste profiel of even op http://www.certifiedpdf.net kijken. De benaming klinkt mij in ieder geval niet bekend in de oren. Het zou eerder iets als NewspaperAds_1v3 moeten zijn.

Bijdrager
    MDF

ik lever dezelfde soort PDF regelmatig zowel aan BE als NL kranten en heb nog nooit hier enige opmerking over gehad.

Dus hetzelfde… :D

/edit
    Ik gebruik NewspaperAds-1v3 (afzonderlijke versies voor Quark als InDesign)
    /edit

Bijdrager
    MDF
    Bijdrager
    Yoyo-San

NewspaperAds-1v3 is een specificatie van de Ghent Workgroep. Uit Belgiƫ dus. Als je die gebruikt en certificeert zit je dus altijd goed bij de buren. Maar wel eerst even vragen bij het medium zelf of ze inderdaad volgens die specs werken. Want de ene krant is niet altijd de andere.

Bijdrager
    zoing

Bedankt voor de reacties.
    MDF, als jij ook aanlevert voor Nederland met onze instellingen, dan zal dat voor mij ook wel kunnen.

Nogmaals dank.

Bijdrager
    Yoyo-San

Zelf weten, maar vraag me af of Certified PDF Dutch Newspaper hetzelfde is al wat hieronder wordt gevraagd? Anders zouden ze die pdf wel opgeven, lijkt me…

Medibel + v6 NEWSPAPERS = NewspaperAds_1v3
    – nieuwe joboptions : NewspaperAds_1v3.joboptions
    – nieuw PDF profile: NewspaperAds_1v3.ppp
    – nieuwe direct export settings CS2: NewspaperAds_1v3_IND4.joboptions

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.