7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Marijn

PDF verschil in Illustrator en Distiller

Wanneer ik in Illustrator 10 een bestand met daarin geplaatste eps1en bewaar als pdf wordt er een pdf aangemaakt van 20,2 MB.
    Wanneer ik dit bestand print naar postscript file en vervolgens een pdf aanmaak met Distiller 6 is hetzelfde bestand maar 4 MB

Heeft iemand enig idee waarom Illustrator een pdf aanmaakt wat ± 5 x groter!!! is dan Distiller dat doet. (Ik heb het hier ove rhetzelde Illustrator dikument)

Ben erg benieuwd………….:?

Bijdrager
    Zora la rousse

Ligt helemaal aan de instellingen van de Distiller. Welke settings gebruikte je?
    Ik maak zelf geen PDF file’s direct uit Illustrator, maar ik vermoed dat Illustrator de beelden niet comprimeert, en afhankelijk van de instelling, de Distiller wel.

Cruciale vraag: hoe is de Distiller ingesteld?

Bijdrager
    Marijn

De instellingen van de Distiller zijn de eaa joboptions van Cebuco
    Afbeeldingen worden gedownsampled tot 300 dpi
    ECHTER in Illustrator ook……

”Zora

Ligt helemaal aan de instellingen van de Distiller. Welke settings gebruikte je?
    Ik maak zelf geen PDF file’s direct uit Illustrator, maar ik vermoed dat Illustrator de beelden niet comprimeert, en afhankelijk van de instelling, de Distiller wel.

Cruciale vraag: hoe is de Distiller ingesteld?

:?

Bijdrager
    pepe

downsamplen is weer wat anders dan compressie (downsampelen heeft alleen betrekking op het ‘dpi-gehalte’). Waarschijnlijk comprimeer je in Illustrator niet en via de Distiller wel…

Bijdrager
    Zora la rousse

Beide worden gedownsampled tot 300 dpi, maar hoe worden de afbeeldingen daarna bewaard? Een 300 dpi EPS bestand is aanzienlijk groter dan een 300 dpi JPEG bestand, en beide kunnen in een PDF ingesloten worden.

Het is een kwestie van beide settings met elkaar vergelijken, maar als je een advertentie moet aanleveren zou ik ervoor kiezen om de Distiller te gebruiken met de settings van Cebuco.

Ik vrees dat andere forumleden je verder moeten helpen, vanaf vandaag heb ik geen beschikking meer over Enfocus (sollicitatieplicht roept i.v.m. reorganisatie bij huidige werkgever).

Ik vind het wel jammer, omdat ik dit soort problemen graag oplos.

Bijdrager
    rbroen

Dat de Distiller efficiënter en mooiere pdfcode maakt, is voor iedereen duidelijk (denk ik).

Let er op dat je vanuit Illustrator de “preserve Illustrator information” uitschakeld. Voor een transport pdf is dit vaak overbodig/niet wenselijk.

Bijdrager
    Marijn

Zora la rousse, klote voor je dat je weer moet gaan solliciteren, is bij mij bijna hetzelfde……
    wij worden met 42 man “ge-outsourced” naar een ander bedrijfje is nog maar afwachten wat het daar weer wordt.

Heb de instellingen van beide programma’s EXACT hetzelde ingesteld (voor zover dat gaat)
    Toch blijf ik een verschil houden…. schiet mij maar lek
    Blijf echter gewoon proberen en hopen dat een PDF Slimmerik dit forum ook leest
    Zora la rousse, succes met solliciteren!!!!!

Ik vrees dat andere forumleden je verder moeten helpen, vanaf vandaag heb ik geen beschikking meer over Enfocus (sollicitatieplicht roept i.v.m. reorganisatie bij huidige werkgever).

Ik vind het wel jammer, omdat ik dit soort problemen graag oplos.[/quote]

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.