9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    oost

PDF van FCE 4.0 -manual NL

Beste mensen,

Ik heb de engelse versie van FCE 4.0. Omdat ik met een aantal vragen zit en die in eerste instantie zelf wil proberen op te lossen (en niet gelijk allemaal vragen te posten) zou ik graag de nederlandse manual hebben (omdat mijn engels niet geweldig is). Via de site van Apple kan ik alleen de engelse (Pdf) downloaden.

Kan iemand mij helpen aan de nederlandse manual?

Mijn dank is groot,

Remco

Bijdrager
    Richele

Er is geen standaard nederlandse manual van FCP het enige wat er in het nederlands van te verkrijgen is is dit boek: http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?Section=BOOK&BOL_OWNER_ID=1001004005514632

je vragen kun je natuurlijk ook in dit forum stellen of via de zoekfuctie kijken of de vraag al een keer gesteld is door iemand anders

Bijdrager
    oost

Maar bij de nederlandse versie zit toch een nederlandse manual of….?

Bijdrager
    thd

Het programma is alleen verkrijgbaar in het Engels. Er zit ook geen NL manual bij, sterker nog bij FCE zit zoals je zelf ook zou weten geen enkele manual, behalve die op de installatieschijf. Maar als je met de manual (die op je DVD zit) niet uit de voeten kunt is het eerder genoemde boek een aanrader.

Bijdrager
    k-the-ripper

Ik heb FCE ook aangeschaft , manual is een pdf en dan alleen in het engels.
    Viel me tegen dat er geen boek bij zat (eigen schuld staat op de website van Apple), eerlijk gezegd is het niet te doen om in het volle FCE scherm met al die venstertjes ook nog eens een pdf ergens kwijt te kunnen.
    Ben beetje aan het zoeken geweest op het internet, er zijn best wel zaken te vinden in het nederlands maar echt overdonderend vond ik het nu ook allemaal niet.

Je komt niet onder dat Engels uit in mijn ogen, ik heb er een boek bijgekocht Final Cut Express – Movie Making for Everyone
    helaas ook engels maar alles wordt op een simpele manier uitgelegd aan de hand van voorbeelden en lessen die allemaal op de bijgeleverde DVD van het boek staan.
    Na 2 avondjes lezen/oefenen gaat er echt al een wereld voor je open.
    Het is geschreven in ‘simpel’ engels en barst van de voorbeeldfoto’s.
    Boek kost inclusief DVD en verzending nog net geen 32 euro , geen geld voor een pil van ruim 450 pagina’s
    meer info : http://www.comcol.nl/detail/64050.htm

Bijdrager
    oost

Dank voor jullie suggesties. Ben ondertussen even naar de winkel geweest en heb het boek van Ulco Schuurmans (FCS 2 HD) gekocht. Ben benieuwd of ik het ooit onder de knie ga krijgen. Inderdaad…. al die venstertjes… Dan is IMovie wel heel gemakkelijk.

Dank,

Remco

Bijdrager
    thd

Lijkt erger dan het is… als je eenmaal een avond (of dag) aan de slag bent geweest zul je zien dat het allemaal erg mee valt. En een berg aan extra mogelijkheden vergeleken met iMovie. succes ermee!

Bijdrager
    stel maar

als je het een beetje door hebt is het vele makkelijker dan iMovie.
    moet wel goed lezen hoe dat opslaan moet. anders ga je meerder films in 1 map krijgen. als je dan klaar bent met de ene film en je wist het om ruimte te besparen wis je de bestanden ook van de ander films.

Ik heb eerst een cursus gevolgd en de leraar zijn dat je daar goed op moet letten want hij heeft ook vaak dingen kwijt geraakt. door deze manier.

Bijdrager
    Triumph

Of je volgt in Leeuwarden een cursus daar zit een Nederlanstalig lesboek bij (ook een engelstailg met DVD) vandaag net de eerste dag gehad.
    http://www.dalsheim.nl/page/cursussen/

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.