9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Moderator
    Rivanov

PDF snel opslaan in Safari

In het introductiefilmpje van Leopard zag je destijds dat ze een Quick Save functie voor PDF in hadden gebouwd.
    Dus wanneer je in Safari een PDF opende, dan kon je met je muis naar de onderkant van het scherm en dan kwam er een Quick Save button die de PDF direct opsloeg in je Downloads folder.

Maar dit heb ik nooit gezien! Is dit er toch weer uitgehaald?

Bijdrager
    The JM

Nee hoor, zo werkt het nog steeds.

Bijdrager
    Nietzman

Bijdrager
    Mattheus

Bij mij werkt het gewoon. Hij opent een PDF in Safari en als ik met de cursor onder in beeld komt verschijnt er een transparant zwart menuutje die mij de mogelijkheid geeft om het bestand in Voorvertoning te openen of op te slaan.

Moderator
    Rivanov

ZOu het komen doordat ik Adobe Acrobat erop heb staan (kwam met de installatie van Adobe Master Collection mee)
    Want ik heb ook die PDF toolbar bovenaan de PDF staan..

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”Rivanov”

ZOu het komen doordat ik Adobe Acrobat erop heb staan (kwam met de installatie van Adobe Master Collection mee)
    Want ik heb ook die PDF toolbar bovenaan de PDF staan..

Ja, dan werkt het niet nee. Je bekijkt je PDF’s dan niet met safari maar met de Adobe Reader plugin.

Je kan die plugin zelf makkelijk verwijderen door hem uit het mapje “internet plugins” (of iets dergelijks) te slepen.
    Dit mapje staat in de biliotheek in je thuismap of de algemene bibliotheek.

Moderator
    Rivanov

Thanks! :D

Bijdrager
    wido

Het kan nog handiger door in Acrobat Reader bij de voorkeuren aan te geven dat Reader niet in de browser geopend mag worden. Ik herinner me tenminste dat ik het zo voor elkaar had gekregen. Zoek ff in de voorkeuren. Daarna is het voor elkaar.

Moderator
    Rivanov

Dankje voor de tips! Ga het zometeen proberen..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.