8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

[min of meer opgelost] pdf ondertekenen en printen met Voorvertoning

Dat gaat altijd prima. Maar nu even niet:

Ik heb een pdf gekregen die ik ondertekend terug moet sturen. Dat heb ik al 1000 keer gedaan: Markering klikken, dan het handtekening-symbooltje, de goede handtekening aanklikken en in het document zetten.

Maar nu: alles zoals hierboven beschreven, en als ik het document dan opsla en print, staat daar alleen m’n handtekening. De rest is weg. Ook ‘printen als pdf’ lost het niet op: in het nieuwe document dat dan ontstaat, staat alleen m’n handtekening, verder niets.

Ik heb hetzelfde pdf’je geopend in Foxit en er daar een handtekening in gezet. Wordt vervolgens perfect geprint.

Aan het document ligt het (denk ik) dus niet.

Maar allerlei andere documenten kan ik ook in Voorvertoning ondertekenen en printen.

Ik weet dus niet waar ik de oorzaak moet zoeken.

Wie heeft de gouden tip?

• Dit onderwerp is gewijzigd 4 dagen, 2 uur geleden door  abbenhui.

Moderator
    Night

Het zou toch wel aan het document kunnen liggen. Wellicht een paar aparte coderingen, die niet door Voorvertoning maar wel door Foxit verwerkt kunnen worden.

Kun je eens proberen om de oningevulde PDF te printen als PDF en het met dat bestand opnieuw proberen?

Bijdrager
    abbenhui

Oh, dat had ik niet vermeld.

Wanneer ik het document direct print, dus zonder er handtekeningen in te zetten of iets anders te veranderen, print het als een zonnetje. Als ik er ook maar iets aan verander, of het nou een handtekening is of een figuurtje of wat tekst, dan is het meteen afgelopen en print Voorvertoning alleen nog datgene dat ik heb aangevuld/veranderd.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Wat als je de PDF print naar of bewaart als een PDF-bestand (onder een nieuwe naam) en daar dan de handtekening in zet?

Bijdrager
    abbenhui

Geprobeerd. Zolang ik maar niks met het bestand doe kan ik het mooi printen. Als ik het opsla als PDF (printen naar PDF) staat er behalve de logo’s bovenaan het papier verder niks meer op. Zie hieronder. Gewoon printen kan wel, als ik er maar niks in wijzig of er aan toevoeg.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Het zal toch echt een instelling in het document zijn (waar jij niks aan kan veranderen), want zoals je zegt doen andere documenten het wel.

Noodoplossing: maak een screenshot, en stuur die op, eventueel omgezet naar pdf.

Bijdrager
    abbenhui

Nou ja, een noodoplossing hoeft niet, want met Foxit kan ik er prima een handtekening inzetten en dan de zaak zonder problemen printen. Dat is tegelijk ook het irritante, dat zo’n app’je het wel kan en Voorvertoning niet.

Maar goed. Er hebben inmiddels veel mensen meegedacht; de gouden tip zat er helaas niet tussen, maar evengoed bedankt allemaal.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 2 uur geleden door  abbenhui.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Bij het maken van een invulbare PDF zijn er veel instellingen die verkeerd kunnen gaan. Het eerste dat misgaat is het knopje bij Forms en Media, dat standaard VERKEERD staat bijvoorbeeld!!!

knopje

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.