15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    mbrant

PDF opent in Safari

Hallo,
    Steeds als ik in Safari een pdf wil downloaden opent deze zich in de browser zelf. :sealed:
    Liever wil ik hem op mijn desktop krijgen. Weet iemand hoe dit goed in te stellen?
    Op de ander PB komt er niet eens een keuze mogelijkheid van Acrobat om de pdf naar je desktop te safen!

NB In andere browsers komt de pdf wel op mijn desktop.
    8)
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    Aardsengel

ctrl muisklik, of rechtermuisklik, download gekoppeld bestand?

Bijdrager
    iLaRo

In de menu balk “ARCHIEF” kieze.
    En dan de optie “BEWAAR ALS”

Automatisch gaat dit niet voor zover ik weet.

Bijdrager
    Sad

deze twee mogelijkheden heb je ook nog:

1) ALT ingedrukt houden als je op de PDF linkt klikt.
    2) als je de PDF in Safari in beeld hebt, klik in de adresbalk (waar http://………..pdf staat) en druk op ALT-ENTER.

Bijdrager
    vic

heb je soms toevallig de PDF Browser Plugin geinstalleerd?

die zit bij bibliotheek–> internet plug-ins

anders die ffe verwijderen…

Bijdrager
    Buzz

In Tiger heb je daar geen plug-in meer voor nodig. Zo werkt het standaard met een schoon OS ook al.

Bijdrager
    mbrant

Bedankt,
    ik heb de pdf internet plugin verwijderd en ik weet niet of dit de oplossing is.
    want ik hem in de Powerbook niet gevonden en daar doet ie het ook, maar dan zonder menubalk, waarmee je dus niets kunt bewaren of zo. Het blijft vreemd.

:cry:

Bijdrager
    Mezzanine

lees bovenstaande post’s….. 8)

Bijdrager
    mbrant

Nog steeds in Safari een pdf in de browser!
    Ik wil hem op mijn desktop via Safari, zonder al die kunstgrepen hier eerder genoemd.
    Ze zijn m.i. ook niet nodig.

Heeft het iets te maken hoe de pdf is ingesteld?
    ApeltjeI: Open met::
    Ik heb nooit iets ingesteld om pdf in de browser te verkrijgen.
    We hebben de laatste versie van “Tiger” (Betaald voor 5 Pack! don’t worry)
    Beter kan niet!
    Ik hoop altijd dat er iemand is die dit veel beter kan oplossen dan ik……!
    :P

Bijdrager
    mbrant

Nog steeds in Safari een pdf in de browser!
    Ik wil hem op mijn desktop via Safari, zonder al die kunstgrepen hier eerder genoemd.
    Ze zijn m.i. ook niet nodig.

Heeft het iets te maken hoe de pdf is ingesteld?
    ApeltjeI: Open met::
    Ik heb nooit iets ingesteld om pdf in de browser te verkrijgen.
    We hebben de laatste versie van “Tiger” (Betaald voor 5 Pack! don’t worry)
    Beter kan niet!
    Ik hoop altijd dat er iemand is die dit veel beter kan oplossen dan ik……!

Bijdrager
    wjgmspeedy

Omdat Safari pdf’s kan openen, zal Safari dat doen ook. Wat dat betreft is er geen verschil met html bestanden. De manieren om een pdf te downloaden zijn hierboven al beschreven. Verder installeert de laatste versie van Adobe Reader ook een internet plugin. In de voorkeuren van Reader valt daar onder Internet het nodige aan in te stellen.

Bijdrager
    Buzz

Omdat je voor Tiger hebt gekozen zit je in principe ook aan die PDF in de browser vast. Vervelend voor je, maar wen er maar aan, want dat is waar Apple voor heeft gekozen met Tiger. Ik vond het in het begin ook even wennen, maar heb het nu wel geaccepteerd, en dan is het eigenlijk ook geen ongemak meer.

Je kan in Safari razendsnel even doorkijken wat er in de PDF staat. Als het je bevalt en je het document wil bewaren of in een Preview-venster openen dan kan je dat razendsnel via een rechter-muisklik (of Cmd-klik) doen. Bewaren kan ook via het standaard File->Save in de menubalk, of het Cmd-S toetsenbord commando. Net zoals dat in alle andere applicaties met documenten gaat.

Eigenlijk is het dus heel logisch, en was het vroeger maar onzin en onhandig dat er een apart programma gelanceerd moest worden, of dat je het eerst moest opslaan voordat je het kon bekijken. Dat waren pas onhandige kunstgrepen!

Bijdrager
    mbrant

Bedankt voor de antwoorden, die zijn duidelijk. Nog een laatste vraag hierover! :sealed:
    Op de Powerbook komt wel de pdf in Safari tevoorschijn, maar geen menu erboven om te kiezen voor bijvoorbeeld: printen of bewaren.
    Weet iemand hoe dit kan worden verholpen?
    8)

Bijdrager
    Buzz

Het klinkt alsof je op de PowerBook de standaard Tiger PDF-preview functie in Safari gebruikt, en dat je op de ander computer gebruik maakt van de Adobe Reader plug-in. Alleen de Adobe Reader plug-in heeft zo’n knoppenbalk in het browservenster zelf.

De standaard Tiger weergave van PDFs in Safari heeft in ieder geval geen knoppenbalk in het venster zelf. Afdrukken en opslaan gaat gewoon via de standaard menubalk (File->Save, en File->Print) of via het context-menu dat achter de rechter-muisknop of control-klik zit.

Bijdrager
    Chasnam

In het kort :

rechtermuisknop, op je powerbook dus Ctrl + klik, download linked file.

Dan ga je naar de map waar de file staat, selecteer die file, en ga voor [command] + i , daar selecteer je als programma om pdf’s te openen, acrobat reader (indien je die nog niet hebt dan dll je die even, is gratis) en klik je op de knop : apply to all.

Indien je vanaf nu een pdf wil, selecteer je hem, rechtermuisknop, download linked file. En als je dan in je download window op je pdf klikt , en hem in je finder laat zien, en er op dubbel klikt, dan zal je hem met acrobat reader openen, waar je de pdf ook rustig kan bekijken en afdrukken en inzoomen etc etc.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.