6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bluepower

pdf opent in browser

Hoe kan het dat als ik een pdf open op internet dat hij dan
    in deze zelfde browser opent met een quicktime filmpje
    ipv dat hij acrobat reader 6 opent.Waar kan ik dit instellen?

Bijdrager
    wjgmspeedy

Je moet de link opslaan op schijf en dan openen met Acrobat Reader. Verder is er een plugin voor pdf’s, is gratis voor privégebruik.
    http://www.schubert-it.com/pluginpdf/

Bijdrager
    verbeek.h

Als je niet wilt dat de PDF in je browser laadt, control-klik dan op de link en bewaar de PDF op je Mac. Als je hem dan dubbelklikt zal hij wel in Acrobat openen – of in Voorvertoning, hangt ervan af wat je hebt ingesteld als standaard programma om PDF te openen.
    Als je Safari gebruikt heb je waarschijnlijk de PDF-browswr plugin van Schubert in Safari geïnstalleerd. Wanneer je dat niet wilt, kun je die plugin natuurlijk verwijderen. In Safari kun je vinden welke plugins je gebruikt onder het Help menu; geïnstalleerde plugins.

Bijdrager
    Mrzl

@ wjgmspeedy:

Thnx voor de link!
    Erg handige plugin, jammer dat het niet standaard in safari o.i.d. ingebouwd is.

Bijdrager
    bluepower

het ging mij erom dat als ik een pdf op internet open dat hij dan automatisch acrobat reader opent
    ipv dat hij een quicktime filmpje opent in de browser waarmee je ook nog niet kan scrollen en/of
    bladeren
    maar dat is nu perfect opgelost dankzij de tip van wjgmspeedy met de plug-in van schubert

Moderator
    unSOUND

Ook zo nu en dan wel eens handig:

de makers van die pdf plugin hebben ook een MS Word plugin gemaakt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.