8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Trezor

PDF niet te printen

Beste,

Ik heb een pdf van 668 bladzijden die ik maar niet geprint krijg:
    – De printer (Xerox Phaser 7400) stopt na +-300blz
    – De pdf opgesplitst in verschillende delen (telkens 50 blz) stop ook na 3 delen
    – PDF opgeslaan als eps pagina’s en opnieuw 1 pdf van gemaakt (zelfde probleem)
    – De resolutie van de pdf aangepast en de afloop weggesneden

– In ApogeeX7 lukt mijn impositie perfect!

Iemand ervaring of nog een tip om die … pdf geprint te krijgen

Bijdrager
    fatboysmart

Als je Acrobat gebruikt, dan zit daar een optie… ‘afdrukken als afbeelding’.
    Probeer die eens. Zal wel langzamer gaan.

Of die optie ook in voorvertoning zit weet ik niet zeker.

Bijdrager
    MouseMighty

En het geheugen van je printer loopt ook niet vol? PDF al geoptimaliseerd (Acrobat Pro)?

Bijdrager
    Trezor

De pdf reeds geoptimaliseerd maar heeft geen effect.

– Printen als afbeelding lijkt inderdaad te lukken, …

Bijdrager
    nickybbb

Meestal geeft het aan dat er iets fout is op je pagina, een afbeelding of tekst kan al heel snel een fout melding geven bij de wat oudere en goedkopere printers.

Wat ik zelf altijd doe als DTP-er is even alles op losse pagina’s doen, 1 met tekst / 1 met afbeeldingen en zo steeds verkleinen totdat je uitkomt bij het geen wat fout is.

Bijdrager
    gtabak

Misschien een gekke opmerking, maar is jouw PDF wellicht tegen printen beveiligd? Je kunt namelijk bij het maken van een PDF een aantal opties meegeven, waaronder een print blokkade.

Bijdrager
    nookie

Dit kan onmogelijk een printblokkade instelling zijn. Er worden 300 pagina’s gerpint. De overige niet. Als er een printblokkade is ingesteld, kan je de optie print niet eens gebruiken, deze is dan grijs in het menu.

Bijdrager
    Trezor

Printen als afbeelding was de oplossing!
    Pdf is niet beveiligd;-)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.