8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    alfonzo

PDF maken voor Acrobat Reader 3

Hallo,

Voor zover ik weet is de laagste Reader versie waarmee je een PDF compatibel kan maken in Acrobat 7, versie 4. Nu moet ik door omstandigheden een PDF maken die ook met versie 3 open gaat en dit wil niet meteen lukken (een gewone, recente PDF geeft in Reader 3 enkel blanco pagina’s).
    Weet er iemand een oplossing hiervoor? Kan ik ergens via Distiller een gepaste PDF aanmaken?

Alvast bedankt,
    Fons

Bijdrager
    sedikit

Ik weet het ook niet precies, maar misschien is het te proberen met de acrobat 5. Ik heb het even gecontroleerd op de installatie-cd van de OS9.2.2. , Daar staat de acrobat 5 op.Die zou daar je daar vanaf kunnen “plukken” met pacifist. Maar je moet dan nog wel die cd hebben…

Bijdrager
    alfonzo

Heb die CD niet meteen maar ik denk wel iemand te kennen die m heeft. Is het enkel die versie van OS9 waar ie bij zit of gelijk welke OS9 CD?

Bijdrager
    sedikit

Ik heb het gecontroleerd met een installatie cd OS 9.2.2. Maar ik ga nu even kijken of ik ergens nog een laeerdere versie heb. Ben zo terug.

Bijdrager
    sedikit

Nou, ik kan die oudere versie niet zo snel vinden, maar ik neem aan dat de reader- versie op de 9.2.2. dezelfde is als op de 9.1. Verder zou je even hier kunnen kijken. Want daar kun je aangeven voor welke OS-versie jij een reader wilt downloaden. Gewoon een paar even proberen:
    http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

Bijdrager
    alfonzo

Heb iemand gevonden met Distiller 5 op z’n Mac en die kan idd v3 PDFjes wegschrijven. Voor één PDF is dit probleemloos gelukt, de andere echter geeft voor een aantal fonts de melding ”… cannot be embedded in Acrobat 3.0 mode … warning: CIDFont “ en wil verder niet opengaan. Is hier wat aan te doen? Wat zijn CIDFonts??

Bijdrager
    sedikit

Het spijt me voor je: hier houdt mijn kennis op.

Bijdrager
    alfonzo

Om even op mijn eigen topic zelf wat door te gaan. CID fonts zouden van wat ik uit enkele Google links mag verstaan aangemaakt worden wanneer je in Indesign de Export functie gebruikt om PDFs weg te schrijven ipv Distiller. Een extraatje waar mijn Adobe Reader 3 niet mee overweg kan en dus bekijken van de PDF onmogelijk maakt.
    De enige hoop die mij nog rest is dat er een mogelijkheid zou bestaan om een PDF met CID fonts om te zetten naar een PDF met “gewone” fonts zonder dat het originele bestand er aan te pas komt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.