8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    zoing

PDF maken in Quark 6

Ik heb me laten vertellen dat de PDF files die in Quark 6 via de functie ‘exporteer als PDF’, nogal zware documenten genereert. Is het dan niet mogelijk om pdf files voor verschillende doeleinden te maken, zoals bijvoorbeeld een versie om te mailen of een versie voor druk op hoge resolutie? Moet je dan via Distiller blijven werken?
    Heeft hier iemand ervaring mee? Ik wil graag weten waar ik aan toe ben als ik zo’n duur programma aanschaf.

Bijdrager
    Emarc

Dit kan je gewoon aangeven in het voorkeurmenu van Quark.
    Je krijgt zo’n zelfde venstertje als de joboptions bij Distiller, dus je kan zelf bepalen hoe je de resolutie in kan stellen.
    Ik heb er nog niet mee getest maar het lijkt me sterk dat de PDF die quark volgens jouw instellingen genereert veel groter is als die uit Distiller.

Bijdrager
    Syndic

Helaas wel waar :roll: De PDF’s die je vanuit X-Press maakt met bijvoorbeeld “screen” als joboption zijn bijna 3 x zo zwaar vergeleken met de PDF’s die Distiller maakt met dezélfde joboptions… vraag me niet hoe het kan, maar tis dus wel zo. Er is nog een foefje om reeds gemaakte PDF’s wat lichter qua gewicht te maken door ze te openen in Acrobat en ze op te slaan onder een andere bestandsnaam, scheelt een paar honderd Kb’s :D

Bijdrager
    Emarc

dan draait quark zichzelf echt de nek om:x

Bijdrager
    Syndic

Laten we hopen dat het een vervelende bug is in 6.0 :? Tis ook niet zo’n naar verschil. Liep toevallig vanmiddag nog tegen die bug aan. Een simpele A3 gevouwen A4 folder met wat scans. Vanuit X-Press: 8,2 Mb
    Vanuit Distiller met precies dezelfde settings: 850 Kb :o

‘T had zo handig kunnen wezen… ff snel een PDF’je voor de klant maken, gewoon lowres. Niet dus :roll:

Bijdrager
    Mmmarco

En kun je die pdfjes dan wel certifie-en? Voor bv magazine ads?

Bijdrager
    drscsi

Een pdf certifie-en zou ik zo zeker nog niet doen. Toch liever ps’je maken en dan distillen en met Pitstop certifie-en.

Bijdrager
    Syndic
    ”Mmmarco”

En kun je die pdfjes dan wel certifie-en? Voor bv magazine ads?

Advertenties maak ik vrijwel nooi, dus daar heb ik geen ervaring mee…
    Ben ook niet in het bezit van Pitstop :D Gelukkig niet, gezien de problemen die ik lees hier daarover:P

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.