3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    DESMEV

pdf maken dat online in te vullen is.

Hoe kan ik een pdf maken die men online kan invullen (zoals bij de belastingdienst) en dan bewaren op de eigen computer en dan als bijlage meesturen met een e-maill naar mij toe?

Nu heb ik vanuit een spreadsheet mijn document bewaard als pdf (via printvenster) en dat kan men online downloaden, uitprinten, met de pen invullen en per post weer naar me terug sturen. Tja..

Ik kies bewust niet voor een formulier dat men online direct naar me toe kan sturen omdat ik dan in de weer moet met allerlei scripts heb ik gemerkt. Dat gaat me boven m’n pet. Maar als iemand hier wel een heel eenvoudige oplossing voor weet hou ik me natuurlijk aanbevolen.

Ik zag dat in 2004 dezelfde vraag aan de orde is geweest. Daar was de oplossing met Acrobat Approval te bereiken maar dat wordt nu niet meer geleverd. En om de volledige versie van Acrobat aan te schaffen voor zo nu en dan een aanpassing van 1 A4-tje gaat wat ver.

Michel

Bijdrager
    Stro

Ik weet niet of het de lading dekt, maar je zou wellicht even een blik kunnen werpen op iText.

Hier een paar voorbeelden van de mogelijkheden.

Bijdrager
    blowagie

Hoewel ik gevleid ben door de verwijzing naar iText, denk ik toch dat iText hier misschien niet de aangewezen oplossing is.
    Een gewoon PDF formulier maken met iText is natuurlijk wel mogelijk, maar je moet er al aardig wat voor kunnen programmeren.
    Het is eenvoudiger zo’n formulier aan te maken in Open Office: Open Office kan immers dergelijke PDFs produceren.

Een dergelijke PDF kan gebruikt worden als een soort HTML formulier waarmee de gegevens naar een server kunnen worden gestuurd.
    Echter: de OP spreekt over het offline invullen en lokaal opslaan van de in het formulier ingevulde gegevens. DIT KAN NIET ZOMAAR.
    Een PDF waarbij dit mogelijk is, is ‘Reader Enabled’. Een PDF kan enkel ‘Reader Enabled’ gemaakt worden mits gebruik van Adobe software.
    Reader Enabling is een trade secret (je hebt er een private key voor nodig die eigendom is van Adobe); je zal dus geen gratis software vinden die Reader Enabling toelaat.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.