6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Fmkk

PDF laat tekst wegvallen

Beste forumleden,

Al alles geprobeerd, maar ik weet niet waar de fout zit.

PSD bestand gemaakt en dat wil ik opslaan als PDF. Zodra ik het PDF bestand dan zie, is veel tekst weggevallen.
    Waar kan dit aan liggen en hoe los ik dit op?

Dit komt alleen voor als er veel tekst in het bestand zit (meer dan 5 regels).

Andere bestandsformaten opslaan geeft geen problemen, maar ik moet juist de bestanden in PDF hebben

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Tip: wijzig je bericht en zet img-tags rondom die URL, op deze manier:

[img]http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/ceabc20211254387c9bf672cbb60c74e3ff4d0e5_60244.png[/img]

Mogelijke oplossing: wat als je eerst je PSD-bestand naar iets anders exporteert en dat dan omzet naar PDF met bijvoorbeeld Voorvertoning?

Bijdrager
    Fmkk

Bedankt voor de tip, kan helaas mijn post niet meer bewerken.

Als ik dit via voorvertoning doe, creëert voorvertoning aan de boven en onderzijde witte vlakken. Die heb ik natuurlijk niet nodig.
    Vraag me vooral af waarom Photoshop dit doet?

Moderator
    Night

[opvoeding]
    Natuurlijk kun je je eigen post wel bewerken. Dat kan iedereen, mits je bent ingelogd:

1) Houdt je muis boven je eigen avatar (dat leuke plaatje voor je post)
    2) Klik op het driehoekje
    3) Kies voor ‘Bewerk’
    4) pas je post aan (in jouw geval de link naar het plaatje selecteren en gewoon op de ‘IMG’ button bovenaan klikken)
    5) klik op ‘Verzend’
    Klaar

[/opvoeding]

Bijdrager
    kaassouffle

Lijkt of er een laag met witte tekst over je andere laag heen ligt ? Geen gekke lagen in je PSD staan die weg kunnen?

Desnoods kun je de tekstlagen ‘rasterizen’, dan wordt je tekst wel pixeldata maar heb je geen last van fonts…

Bijdrager
    mackerjack

en als je de teksten (in een kopie van je document) omzet in contouren?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.