9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    thueske

Pdf invoegen in word

Hallo,

Voor mijn eindverhandeling zou ik als bijlage een pdf bestand moeten invoegen. Als ik dat doe via afbeelding – invoegen komt enkel de eerste pagina er in te staan. Hoe kan ik de rest van de pagina’s laten zien?

mvg Senne

Inactief
    Anoniem

Als je deze invoegt als figuur zal je dit pagina per pagina moeten doen. Het is misschien een beter idee om van je word bestand een pdf te maken en dit dan samen te voegen met je bijlage in 1 pdf bestand.

Bijdrager
    thueske

Ik kan wel nergens kiezen welke pagina ik invoeg? Het is eerst nodig om die pdf in mijn word bestand te zetten, want er moet de juiste kop- en voettekst bijstaan. Achteraf maak ik wel een pdf bestand van alles.

Inactief
    Anoniem

Naar mijn weten voegt hij altijd de eerste pagina van het pdf bestand in. Als de tekst selecteerbaar is in je pdf kan je hem misschien beter gewoon copy/pasten.

Bijdrager
    thueske

Het probleem is dat het een beveiligd pdf bestand is. Het zijn technische gegevens van een machine (die overigens op hun site staan), dus de fabrikant wil natuurlijk dat niemand deze kan wijzigen. Maar ik heb een omweg gevonden om via het programma pdf pen de pagina’s te splitsen zodat ik deze toch nog apart kan invoegen.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Kan je de bijlage niet gewoon los er bij doen? Veel makkelijker en voor een bijlage niet ongebruikelijk.
    En het splitsen had je ook kunnen doen door de pagina’s die je wilt gebruiken te printen als pdf.

Inactief
    Anoniem

Als het het toch niet lukt, en je wilt echt de pdf in Word wilt hebben, kun je van de pdf pagina’s een screenshot maken? Dan kun je het als een afbeelding invoegen.

Bijdrager
    thueske

Zeekomkommer:
    Als ik de bijlage er los bij doe staat er geen koptekst welke bijlage het is en dat is blijkbaar toch gebruikelijk in een eindwerk.
    Splitsen van de pagina’s ging niet omdat het een beveiligd bestand was.

imathijs:
    Een screenshot van de pdf maken ging ook niet. Ik heb een 14 inch iBook. Als ik het hele pdf bestand op men scherm wou hebben moest ik zo fel uitzoomen zodat ik, nadat ik een screenshot had genomen, de tekst niet meer kon lezen.

Maar het is nie toch gelukt met pdfpen. Toch bedankt voor de hulp!

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”thueske”

Zeekomkommer:
    Als ik de bijlage er los bij doe staat er geen koptekst welke bijlage het is en dat is blijkbaar toch gebruikelijk in een eindwerk.
    Splitsen van de pagina’s ging niet omdat het een beveiligd bestand was.

Dan doe je er toch een los voorblad bij.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.