6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    SoSuMe

PDF in Safari

Waarom kan ik geen PDF’s openen in Safari? Als ik een factuur, of ander soort PDF krijg via mail, dan opent Safari deze constant als een zwart scherm. Ligt dit aan mijn instellingen? Zo ja welke instellingen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom? Ja, dat is een goede vraag.:)

Dit kan helpen:

Quit Safari.

In the Finder, select Go ▹ Go to Folder from the menu bar, copy the text on the line below into the box that opens, and press return:

/Library/Internet Plug-Ins/AdobePDFViewerNPAPI.plugin

Copy it to your desktop… it will make a copy. Then delete the original… which will require your password.

Re-open Safari and try to view a PDF in Safari. If it works you can delete the copy of AdobePDFViewerNPAPI.plugin on your desktop. If it doesn’t work, copy the file back into the Internet Plug-ins folder and post your results.

Bijdrager
    Shmoo

Ja dat zal waarschijnlijk het probleem zijn, een PDF viewer op de computer hebben staan als Adobe Acrobat Reader of hoe al die onzin ook mag heten;)

Wat mij dit weekend wel opviel is dat Apple sinds 10.9 de download animatie uit het OS gesloopt heeft, als je nu een PDF aan het bekijken bent in Safari en je drukt op de download PDF button ( onderaan – muis Hover ) dan is er geen animatie meer zodat je ziet + merkt dat het PDF document naar je downloads folder verplaatst wordt. Ik dacht eerst dat het downloaden niet lukte en wat bleek ik had het document 6 maal gedownload.
    (n)

Bijdrager
    SoSuMe

KarelWillem, Dank voor deze oplossing, maar helaas. Bij opening van een PDF blijft het scherm zwart:(

Bijdrager
    SoSuMe

Sorry! Eerst goed lezen, dan doen!! (shame)

KarelWillem: Thanx!
    Het werkt!!

Bijdrager
    KarelWillem

Top. Graag gedaan.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.