9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

PDF in mail opent in ibooks

Ik kom er maar niet uit: ik krijg een mail met daarin twee pdf’s en ik krijg het absoluut niet klaar om die dingen uit mail te halen en te gebruiken in bv. Pages of in een nieuwe email. Als ik mijn vinger op de bijlage houd, dan heb ik de keuze tss snel weergeven of bewaren in iBooks. Waarom in iBooks of all places? Bovendien, vanuit iBooks kan ik ook niet meer dan de pdf bekijken. Hellep!

Bijdrager
    Jack1

Houdt de knop “bewaar” eens ingedrukt, selecteer hier de bijlage die je wil opslaan, vervolgens verschijnt er een Finder scherm, waar je de locatie kan kiezen.

Wat ook nog kan helpen is het volgende, klik op het driehoekje links naast het paperclipje, klik vervolgens met rechts op het pdf bestand, en selecteer “open met” en kies daar het programma.

Bijdrager
    Geedee

Euh … op de iPad?

Bijdrager
    oudgeleerd

zegtattan…

Bijdrager
    Geedee

In welk forum zitten we :slant:
    Btw, ik weet nog steeds niet hoe het moet hoor. Plz …

Geblokkeerd
    Anoniem

Wat wil je met een PDF in Pages kunnen? Pages kan geen PDFs bewerken.

Een PDF doormailen kan natuurlijk weer door gewoon het mailtje zelf te forwarden?

En waarom is dit uberhaupt een “probleem”? Omdat iOS geen voor de gebruiker toegankelijk bestandssysteem heeft. Bestanden kunnen alleen worden uitgewisseld tussen applicaties die daar heel specifiek op toegespitst zijn en dan kan het vaak alsnog alleen voor specifieke bestandstypen.

Bijdrager
    Geedee

Tja, aan wennen zeker dan? Maar waarom ploft hij de pdf wel in iBooks en niet bv. in foto’s?

Geblokkeerd
    Anoniem

Omdat Photos bedoeld is voor…. *drumroll* …. FOTO’s!

Een PDF is een document, een foto is een foto. Zelfs een PDF met alleen maar een foto er in wordt beschouwd als document.

Bijdrager
    Geedee

En iBooks is dus dé bestemming voor pdf’s. Oké.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.