8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dee

PDF in email niet zichtbaar als symbool

Beste forum leden,
    Als ik een email met pdf bijlage ontvang in Mail dan staat hij er in als een zwart balkje met een pijltje alsof het een video bestand is. Met rechts klikken kan ik kiezen voor symbool zichtbaar maken maar als ik de email later weer open dan staat dat balkje er weer. Is dat een email instelling en zo ja, waar kan ik dat wijzigen.

Bijdrager
    essiw

Misschien een instelling van je computer zelf? Zet eens een pdf op het bureaublad en rechtsklik er op → Toon info. Wat staat er onder “open met” Indien dat een video programma is verander het naar voorvertoning (of een adobe programma, maar ik raad voorvertoning meer aan). Klik daarna op “wijzig alles”

Bijdrager
    dee

Beste essiw,

Bedankt voor uw reactie.
    Voorvertoning stond al ingesteld als programma voor het lezen van pdf bestanden.
    Op een iPhone en iPad wordt het bestand wel als pdf weergegeven. Het is een typisch iMac (Yosemite 10.10.2) probleem want op de iMac van mijn broer doet zich hetzelfde verschijnsel voor. De betreffende pdf is gemaakt van een Word document op basis van een Word template. Er zitten ook geen schrijf, lees of print beveiligingen in.

Bijdrager
    essiw

Ik bedenk me net dat mail een pdf altijd laat zien als afbeelding, (of iig de eerste pagina), is er misschien een reden te vinden waarom mail dat zwarte balkje met een pijltje laat zien? En doet mail hetzelfde met andere pdf’s? Aangezien je zegt dat de iMac van je broer hetzelfde doet begin ik te denken dat het aan de pdf ligt.

Bijdrager
    dee

Als ik dezelfde pdf naar een ander email adres van mijzelf verstuur zie ik hem na ontvangst in de gebruikelijke weergave.
    Het fenomeen blijkt zich uitsluitend voor te doen in emails van één specifieke afzender die gebruik maakt van een MacBook Pro.
    Ik verstuur aan deze afzender de originele door mij gemaakte pdf en zij verstuurt de pdf vervolgens naar de leden van onze vereniging. Op die manier krijg ik hem weer terug en dan wordt dezelfde pdf als een videobestand in de email getoond. Het heeft er dus alle schijn van dat op haar MacBook de pdf als video bestand wordt verstuurt ondanks dat zij dit van mij ontvangen bestand alléén maar “selecteert” als bijlage.
    Dan rijst er echter een nieuwe vraag: wat gebeurd er op haar MacBook bij het verzenden?

Bijdrager
    dee

Nog geïnformeerd bij een andere iMac gebruiker en ook hij ziet dezelfde pdf verzonden door de betreffende afzender als videobestand (zwart balkje)
    Het probleem doet zich niet voor op Windows pc’s.

Bijdrager
    essiw

Het kan ook nog zijn dat het mailprogramma van die persoon het veranderd.

Bijdrager
    dee

Precies.
    Als je alles optelt en aftrekt kan je geen andere conclusie trekken dan dat er bij die specifieke verzender iets aan het pdf bestand verandert.
    Ik ben nu alleen wel benieuwd wat en hoe. De extensie van het bestand blijft ongewijzigd (.pdf) en in werkelijkheid is het ook nog steeds een pdf bestand maar het “gedraagt” zich na verzending, qua weergave in de email, als video bestand.
    Er moet dus ergens in de spelonken van die verzendende MacBook een instelling verkeerd staan. Maar …….. waar?
    Misschien dat het opnieuw installeren van OS X een oplossing is maar ik ben bang dat de eigenaresse daartoe moeilijk te bewegen zal zijn.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.