8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    eldece

PDF formulier (gemaakt in Indesign) – geen tweede keer opslaan

Hi

Ik heb een pdf formulier gemaakt in indesign.
    Dit wordt gebruikt om ‘gegevens’ over personen bij te houden in een overzichtelijk document.

Het document wordt blanco geleverd en vervolgens ingevuld.
    Op regelmatige basis zijn er aanpassingen aan het document nodig (kunnen door verschillende personen/computers gemaakt worden).

Nu krijg ik volgende melding wanneer ik een bestaand formulier dat reeds is ingevuld wil aanpassen:

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
    m.a.w. het formulier zou onbeperkt door verschillende gebruikers moeten kunnen worden aangepast.

Alvast bedankt

Bijdrager
    Blieper

Nee, als ik begrijp wat jij wilt, dan kan dat niet. Iemand met Acrobat Pro zou wel wat kunnen aanpassen, maar dan is dat niet voor iedereen die het formulier al heeft.

Bijdrager
    tarun

Jawel hoor. Ik heb zelfs met Voorvertoning een toegestuurd PDF-formulier kunnen invullen en opsturen.

Bijdrager
    KarelWillem

Aanpassen. Niet invullen.

Invullen kan iedereen.

Maar echt aanpassingen maken (regels wijzigen e.d.) gaat het hier over.
    En dat kun je niet in Voorvertoning of Reader.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

zo te zien staat er in de alert dat Reader uberhaupt geen ingevulde dingen kan opslaan. Er kan alleen een leeg ding worden opgeslagen. Dat lijkt dus een fout in de pdf te zijn. Dus in Indesign zou het dan gerepareerd moeten worden.

Er is natuurlijk wel een kipsimpele workaround: gewoon Print kiezen en dan daar als PDF opslaan. Dan kan op elke Mac, op Windows kan dat neem ik aan ook (maar ik weet niet hoe dat daar precies zit).

Bijdrager
    Blieper
    tarun op 16 december 2016

Jawel hoor. Ik heb zelfs met Voorvertoning een toegestuurd PDF-formulier kunnen invullen en opsturen.

Nee hoor, hij vraagt of er ook aanpassingen op het formulier gemaakt kunnen worden en dat gaat je met Voorvertoning al sowieso niet lukken!

Moderator
    Night

Je kan in Indesign geen PDF’s aanpassen (en al helemaal geen reeds ingevuld formulier).
    Je moet het origineel (Indesign document) aanpassen en dat dan weer als PDF bewaren.

Wil je wijzigingen in een bestaande PDF doorvoeren, zal je gebruik moeten maken van bv. Acrobat Pro (Reder heeft daartoe niet de mogelijkheden), een ander PDF bewerkingsprogramma of online, met bv. PDF Buddy.

Bijdrager
    eldece

Alvast bedankt voor het meedenken.

Even ter verduidelijking:
    – het formulier is opgemaakt in indesign
    – bewaard als interactieve pdf

– deze pdf wordt ingevuld door iemand (de velden van het formulier)
    – Dit ingevulde document zou moeten aangepast/ verder aangevuld worden door een andere persoon.

En bij die laatste stap loopt het mis en komt deze foutmelding naar boven.
    Het gaat dus om aanpassingen in de formulier velden.
    Niet aan de ‘structuur’ van de pdf.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.