2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    iBird

PDF: Formulier gegevens per mail

Ik heb in Acrobat (6) een pdf-formulier gemaakt in de vorm van een kalender.
    Daarop kunnen mensen voor een jaar vooruit hun evenementen invullen en via een door mij in het PDFje aangebrachte verzendknop met daaraan een mailto actie naar mij mailen. Ik ontvang dan een .fdf bestandje en dat kan ik openen in Acrobat zodat de gegevens automatisch in de originele kalender ingevuld worden. Die kalender drukken wij in oplages.

Het is een kalender voor een ouderen-vereniging en wordt dus veel gebruikt op oudere niet up-to-date computers, modem-inbelverbindingen enzo, lekker stereotiep.

Ik heb het van te voren getest op oude en nieuwe Mac’s en PC’s. Tot en met versie Acrobat Reader 5 en tot en met Systeem 9 (Mac) en Windows 98. Ouder kon ik niet aan komen om te testen.

Inmiddels krijg ik veel .fdf bestanden terug dus het werkt als een trein.
    Echter krijg ik ook van mensen het commentaar dat het niet zou werken. Ik kan natuurlijk niet zien wat de mensen hebben staan voor systeem. Maar men kan in elk geval mailen EN heeft Acrobat Reader, dat zijn de eisen die ik stel.

Het probleem: Deze mensen hebben het formulier ingevuld en op het moment dat ze op mijn ‘verzend’ knop drukken krijgen ze de melding dat de webbrowser niet geopend is.
    Deze mensen zeggen dan dat webbrowser wel openstaat.

Volgens mij heb ik geen webbrowser nodig voor mijn ding, maar wellicht wel.

Heeft iemand enig idee, door ervaring of zo, waaraan dit kan liggen?
    Nogmaals: het kan natuurlijk zijn dat er dus mensen op Windows op steenkool met een antieke Reader werken. Maar ik zou het graag oplossen anders krijg ik straks een fax met gegevens en dan kan ik het zelf intypen.

Bijdrager
    karllaurent

Ik heb gelijkaardige problemen gehad met pdf-forms en ben er nooit achtergekomen waaraan het lag.
    Ik blijf dit draadje met aandacht volgen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.