11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    zulu

pdf files downloaden – het downloaden van pdf bestanden

Als ik een pdf bestand download van internet dan opent in OSX het bestand na downloaden automatisch met de App 'Preview' i.p.v. de App 'Acrobat Reader' die ik prefereer.
    In Explorer staat Acrobat wel als 'File Helper' geselecteerd in de instellingen van Explorer.
    Hoe kan ik Acrobat als voorkeursapplicatie programmeren?

Bijdrager
    Igor

De oplossing is heel makkelijk doe het volgende:

– Download of zoek een pdf file op je disk.
    – Rechtermuis klik en dan toon info. of in één keer (selecteer file) met appeltje+i
    – Dan ga je naar open met programma
    – Dan klik je op het logotje van preview nu komt er een lijst te staan met andere programma's als het goed is staat daar  Acrobat reader tussen zo niet kies andere en zoek acrobat reader.
    – Nu de laatste stap klik op de knop wijzig alles.

Nu wordt altijd alle pdf files geopend met Acrobat reader dus ook als je ze gedownload hebt.

Het werkte bij mij prima!

Igor

Bijdrager
    Zout

je kan ook gewoon acrobat zelf openen en dat het pdfje gewoon in de dock op acrobat reader slepen, opent hij het automatiesch.

Bijdrager
    Igor

Dat kan maar als je een ander pdfje hebt wordt dat gewoon weer in preview geopend. Op de manier zoals ik het beschreef zullen voortaan alle pdfjes in Acrobat reader worden geopend.

Groeten
    Igor

Bijdrager
    pensioengerechtigde

Ik heb een leesboek (legaal) gedownload van internet , welke opgeslagen wordt in PDF

Hoe kan ik dit boek of pagina’s in Word of AppleWorks ’t beste openen of gaat dit niet ?

dit wil ik dan op cd zetten voor de kleinkinderen bij hen thuis.

Bijdrager
    pepe

Een PDF bestand open je met een PDF reader, zoals Acrobat Reader, Voorvertoning (preview). Je kunt wel PDF’s importeren in Word, maar dat is net zoiets als een auto in een vrachtwagen rijden om vervolgens lekker rond te gaan toeren….

Het mooie van PDF is, is dat het zowel op Mac als PC te lezen is…

Bijdrager
    pensioengerechtigde

pepe ik kan het in Word nergens importeren of…. hoe doe ik dat ? ’t Is maar om toch eens uit te proberen hoor.

groeten

Bijdrager
    Rini

je kunt het in word importeren. Alleen kun je er dan nog niks mee toch ? Hij laat het als een plaatje zien. Das ook het voordeel / nadeel van een pdf bestand soort van “plaatje”.

Om te importeren sleep je het gewoon in je word document

Ik heb zelf de preview deze werkt bij mij vele malen sneller dat het trage adobe acrobat. voordat het alleen al is opgestart……
    Preview is direct aktie.

Bijdrager
    Oppie

Preview is absoluut een aanrader voor PDF’s. Laad honderden pagina’s in een seconde of wat, en zoeken gaat ook als een speer en in real-time.

Bijdrager
    pensioengerechtigde

ik heb toch maar alles uitgeprint en laat dit dan wel inbinden , zo kunnen ze het ook lezen.

bedankt voor de reaktie

Moderator
    Strifer
    ”pensioengerechtigde”

Ik heb een leesboek (legaal) gedownload van internet , welke opgeslagen wordt in PDF

Hoe kan ik dit boek of pagina’s in Word of AppleWorks ’t beste openen of gaat dit niet ?

dit wil ik dan op cd zetten voor de kleinkinderen bij hen thuis.

Je kunt een pdf ook gewoon op cd zetten hoor, hiervoor hoeft het niet in Microsoft Word, AppleWorks of Apple Pages gezet te worden. Het mooie van de PDF is dat het op elke systeem eigenlijk moeiteloos gelezen kan worden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.