15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    sarasin

PDF bijsnijden

¥β

Bijdrager
    KarelWillem

– Openen in Voorvertoning
    – Bijsnijden
    – Antwoord ‘Ja’ op de vraag of je dit op elke pagina wil doen
    – Bewaren.

Klaar.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    KarelWillem

Tuurlijk kan het in Acrobat Pro. Dat programma is daar voor gemaakt.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    fatboysmart
    ”johnny_cash”

Nou helemaal gelukt is het niet want na extracte met filejuicer is het weggesneden deel zichtbaar… toch maar van .jpg naar pdf gaan? Staat nogal gevoelige info aan de onderkant en die moet weg.

Als het echt gevoelige info is, dan kun je inderdaad beter niet bijsnijden… Bijsnijden in acrobat gooit namelijk niets echt weg, dus kun je het altijd weer terughalen, incl. die gevoelige info.

Bijdrager
    KarelWillem

Dussss…. bijsnijden in Voorvertoning dan maar? :wink:

Edit:

Nee, die doet hetzelfde. Allen in voorvertoning wordt de uitsnede getoond
    Importeren in InDesign e.d. laat de hele pagina zien.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    fatboysmart

Heb je niet de mogelijkheid om de PDF’s opnieuw te maken vanuit de bronbestanden?
    Als je bij het maken al gelijk de kleinere paginamaat ingeeft, dan wordt de info buiten die pagina NIET ingesloten volgens mij. Uitzondering hierop zijn bitmap’s (foto’s e.d.) die aflopen.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    fatboysmart
    ”johnny_cash”

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb door bij te snijden in de finder, dan openen in acrobat pro, daarna converten naar .jpg en van .jpg weer importeren en samenvoegen als .pdf.

Waarom bijsnijden in de finder als je Acrobat Pro hebt… daar kun je ook bijsnijden. Scheelt weer een stap…

Bijdrager
    dimelot

Ik vind de oplossingen een beetje ‘vaag’ en de vraag is al gesteld door fatboysmart. Kan je niet vanuit het bronbestand een nieuwe pdf maken zonder die gevoelige informatie? En dus ook gelijk bijsnijden?

Als je toch van een pdf een jpg wilt maken dan zou ik kiezen voor photoshop.
    Je ‘sleurt en pleurt’ je pdf op photoshop, je krijgt een venster van photoshop van de pagina’s van je pdf en dmv shift kan je alle pagina’s selecteren en je kan zelfs kiezen hoe je wilt bijsnijden. Op het document, media, snijtekens e.d. Test met 1 pagina welke keuze het beste is.
    Kies ook je resolutie (72 dpi of meer) en kleurmodus (RGB / CMYK) en druk op OK.
    Nu worden alle pagina’s bijgesneden op de keuze van bijsnijden en je krijgt meerdere documenten. Natuurlijk afhankelijk hoeveel pagina’s je pdf heeft.

Succes…

Bijdrager
    macmickey2

Zolang niet iva het bronbestand een PDF wordt genereerd of idd via Photos de PDF wordt geopend en dan handmatig (als afbeelding dus) wordt bewerkt, blijft het originele formaat (+de bijbehorende info onderaan) bewaard. Dat is het verschil in crop area bv om maar eens iets te noemen. Staat ingesteld op bepaald formaat dus dat laat de PDF altijd weer zien. Je moet dus wel weten wat je hebt en wat je wilt 9en waty de applicatie kan/niet kan..iets met F, M, R en T geloof ik..

Bijdrager
    dimelot
    ”fatboysmart”

Bijsnijden in acrobat gooit namelijk niets echt weg, dus kun je het altijd weer terughalen, incl. die gevoelige info.

Volgens mij als je daarna kiest voor ‘Bestand verkleinen’ wordt alles wat buiten de pagina’s valt definitief gewist…

Bijdrager
    macmickey2

Nee dit is niet juist. Bestand verkleinen is puur de bestandsgrootte verkleinen en niet de inhoud!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.