9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsxedc

PDF bijlagen in Mail

Misschien al eerder gevraagd, maar vanwege de brakke zoekfunctie nog maar een keer:

Ik gebruik Mail als mailprogramma en dat bevalt me prima. Het enige puntje is dat ik regelmatig PDF documenten wil versturen. Als ik deze als bijlage toevoeg, worden deze als grote (of instelbaar) kleine JPEG bestanden toegevoegd. Dat wil ik niet, want het zijn over het algemeen facturen en die wil ik als PDF verzenden.

Een paar facturen hebben hierdoor al flinke vertraging met betalingen opgelopen (factuur? ik heb geen factuur van je gehad).

Hoe verstuur ik een gewoon PDF document als bijlage bij een mailtje, zonder dat Mail hier een JPEG van maakt?

Bijdrager
    Ben271185

Je hoeft toch maar gewoon een .PDF-bestand naar een nieuw concept/bericht te slepen. Dat verandert toch niet opeens naar .JPEG, althans toch niet bij.

Bijdrager
    qazwsxedc

Als ik een bijlage toevoeg op de volgende manieren verandert een PDF-document in een JPEG bijlage:

– PDF op het Mail icoontje in de dock slepen
    – PDF in een mailtje dat ik aan het opstellen ben slepen
    – Bij het opstellen van een nieuw mailtje op de ‘bijlage’ knop klikken.

Het maakt niet uit of ik bij die laatste optie een vinkje zet bij ‘Verstuur Windows-compatible bijlagen’.

Als het bij jou niet gebeurt zou je haast zeggen dat het een optie is, maar die heb ik in de opties van Mail niet gevonden.

Bijdrager
    KarelWillem

Hoe zie jij dat het in een jpeg verandert?

Hebben klanten je dat gezegd?

Ik verstuur tientallen (zo niet honderden) pdf’s per dag.

En ik heb nog nooit de opmerking gehad dat er aan de andere kant jpegs aan kwamen.

Bijdrager
    Ben271185

Domme suggestie maar wie weet : als je een PDF in een nieuw bericht sleept, kan je – als je op de rechtermuisknop drukt – kiezen tussen ‘toon als symbool’ of ‘toon volledig’.
    Toon als symbool : Het logo van voorvertoning met daaronder de naam van het bestand.pdf
    Toon volledig : Een “Quick Look” van het bestand.

Bijdrager
    iJoost

Ik heb nog nooit gemerkt dat PDF’s in JPEG’s veranderen. Misschien is je probleem eerder dat je het vinkje Compatible met Windows even moet aanzetten bij het invoegen van de attachment?

Bijdrager
    pvohome

in mail krijg jebij een bijlage rechts onderin een optie om een bestand klein middel of normaal mee te sturen. Als ik een meer pagina tellende PDF meestuur en de optie op klein zet krijg ik een JPg van de eerste pagina. welicht staat jouw email standaard op klein meesturen!

gr

Paul

Bijdrager
    iJoost

Boeiend. Nooit eerder gezien. Dat… Zo leert een mens er weer wat bij.;-)

Net even geprobeerd. Als je Werkelijk grootte kiest dan krijg je in elk geval aan de andere kant gewoon de PDF weer terug. Waarvan acte.

Bijdrager
    qazwsxedc

Bedankt voor de reacties!

”Ben271185″

Domme suggestie maar wie weet : als je een PDF in een nieuw bericht sleept, kan je – als je op de rechtermuisknop drukt – kiezen tussen ‘toon als symbool’ of ‘toon volledig’.
    Toon als symbool : Het logo van voorvertoning met daaronder de naam van het bestand.pdf
    Toon volledig : Een “Quick Look” van het bestand.

Hee, dat wist ik niet. Bedankt! Veel overzichtelijker dan een preview van een PDF’je.:)

”KarelWillem”

Hoe zie jij dat het in een jpeg verandert?

Hebben klanten je dat gezegd?

Ja, ik had afgelopen week even een klant gebeld over een factuur en hij had alleen een mailtje met kleine JPEG erbij gekregen. Nogmaals geprobeerd en hij kreeg volgens hem een mailtje met als bijlage alleen een JPEG.

”iJoost”

Net even geprobeerd. Als je Werkelijk grootte kiest dan krijg je in elk geval aan de andere kant gewoon de PDF weer terug. Waarvan acte.

Daar zit het hem dus in… als hij niet op werkelijke grootte staat ben je je PDF bijlage dus kwijt en stuur je alleen een JPEG mee. Ik heb de weergave steeds op klein gezet omdat ik zo’n gigantisch plaatje onder je mailtje vervelend vond. Toch raar dat ie dan je attachment weggooit… ik voeg niet voor niets een PDF toe aan m’n mailtje:?

Ik gebruik Ben271185’s manier in het vervolg. Werkt precies zoals ik het wil hebben:D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.