12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    martfra

Pdf bestanden bewerken

Hallo mensen,
    een vraag over het bewerken van pdf documenten: welke (gratis?) software gebruiken jullie daarvoor?
    Ik wil een paar regels deleten uit een bestaand document.
    Dank voor jullie reacties.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    GoeieDag

Voorvertoning/Preview.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Een paar regels wissen uit een PDF gaat niet lukken met Voorvertoning.

Bijdrager
    GoeieDag

Je komt best wel een eind, afhankelijk van hoe het resultaat moet zijn.
    Een simpele optie is een zwarte balk over betreffende regels te zetten.
    Of anders een wit gevuld veld op die regels leggen met witte randen, zodat alles wegvalt, en enkel de witruimte waar de regels stonden, overblijft.
    (Van uit gaande dat het zwarte tekst op een wit veld is; zo niet, pas je de kleur aan.)

Bijdrager
    KarelWillem

Nee?

Voor

Na

Bijdrager
    GoeieDag

^^ zo dus, met dat witte veld.

Bijdrager
    KarelWillem

Exact. En net zo eenvoudig zet je er weer andere tekst voor in de plaats.
    Met een beetje fantasie kun je heel veel in Voorvertoning.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat vind ik niet vallen onder „wissen” van tekst. Voor mij is dat het weghalen van de tekens uit het bestand, niet het verbergen ervan onder een ondoorzichtig vlak. Verder zal het er ook nogal slecht uitzien wanneer je bijvoorbeeld middenin een stuk tekst wat wilt verbergen.

Bijdrager
    GoeieDag

Natuurlijk Jakko. Het zal dus afhangen van wat TS precies voor elkaar wilt krijgen. Veel mensen hebben geen idee wat Voorvertoningen allemaal kan. En het voorbeeld van KW laat zien dat je mooie dingen voor elkaar kunt krijgen in VV.

Moderator
    Night

https://pdf.iskysoft.com/pdf-editor/free-pdf-editor-mac.html

Uiteraard is dit reclame, dus optie 1 kun je overslaan. ;-)

Hetzelfde geldt voor Wondershare:

https://pdf.wondershare.com/pdf-editor-mac/open-source-pdf-editor-for-mac.html

Bijdrager
    Shmoo
    Jakko op 08 november 2017

Dat vind ik niet vallen onder „wissen” van tekst. Voor mij is dat het weghalen van de tekens uit het bestand, niet het verbergen ervan onder een ondoorzichtig vlak. Verder zal het er ook nogal slecht uitzien wanneer je bijvoorbeeld middenin een stuk tekst wat wilt verbergen.

Precies dat.

En vergeet ook niet dat tekst indexeerbaar blijft zodra het in het PDF document voorkomt. Dus mocht het om adresgegevens of jaargangen gaan die niet meer kloppen dan wil je deze verwijderen en niet verbergen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.